...i morgen.

Har blitt i dag, og det viser seg at uansett gjør vi ikke så mye, for barnehagen har en 48timersregel etter feber.
Det gjør at vi etter å ha vært i barnehagen på mandag ikke kommer oss dit før fredag.
Jeg hadde hørt om, og er helt for, 48timersregelen etter oppkast og diare, men samme regime i forbindelse med feber kom litt overasskende på. Ettersom det ikke har noe rot i virkeligheten liksom. Det virker, etter litt rask internetting, som det er den eneste barnehagen i landet som praktiserer dette. Jeg kunne jo ringt dem og henvist til diverse nettsider og smittevernsleger som sier at nei dette, og at barn ofte får litt høyere kroppstemperatur på kvelden uansett, og at det blir så unøyaktig å skulle gå etter noe sånt som mål, men, dere vet, vi begynte på mandag. Hvor tidlig skal man begynne å krangle? Jeg bare synes at regler skal ha rot i virkeligheten, for har de ikke det, følger folk dem ikke, og da begynner man å ta seg friheter med de reglene som har noe for seg også.

Men sukk, og jeg blir litt stresset, for vi har flyttet i en evighet, og jeg behøver virklig å få jobbet, ikke for min egen mentale helses del, men fordi det risikeres Økonomiske Ringvirkninger om jeg ikke får gjort litt saker snart.

Nuvel. Jendor er uansett ikke pigg nok til å gå i barnehage i dag, han sitter og ser på Masja og bjørnen. Jeg begynner kanskje å bli ørlittegranne lei av akkurat den serien.

1 kommentar:

Tenkerbell sa...

Kan da ikke være lei av Mascha og Mischka? Russisk barnetv for life!

plopp plopp plopp og en annen plopp

I dag har jeg brukt alt for mye av dagen på å få kjøpt bobleplast. Det lyktes meg ei.  Først prøvde jeg hos KEM, Kunstnernes eget materialut...