Kirkenes! Å, Kirkenes, Kirkenes!

Da var vi kommet hjem. Streiken rakk akkurat å bli ferdig i tide, og det var bare for oss å hoppe på flyet og suse hjem. Sånn flaks hadde ikke søstersen, hun var her og skulle til Oslo. SAS booket henne om fra Kirkenes til Ivalo, så mamma og knut stefar og Solveig og Eirik heiv seg i bilen og durte på, dårlig vær og dårlig føre og underlig lys, sånn som det er når det ikke har vært kommet tilbake så veldig lenge. De kom frem rett før flyet skulle gå, så det spørs om Solemia rakk tax-free'en.
Og nå sitter jeg hos mamma, alle er enten syke eller på jobb eller bortreist. Bittelitt kjedelig.
Men jeg har sittet og sett utover fjorden på båtene, og Marjatta ligger der, og det er oljeomlastning, og fint vær, og vi skal isfiske og sette krabbegarn og det blir nok stas.
Det er tusen meter sne over alt.

Ingen kommentarer:

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...