Overhørt fra et baksete

I går satt jeg i et baksete i en bil som skulle ta den andre passasjeren i bursdag. Sjåføren var the Stig og passasjeren var moren hans, pen i tøyet og klar til bursdagsfeiring.
Hanhvisnavneimånevnes: Ja det blir vel ikke til at dåkker sitt nåkka ute, det e vel for kaldt nu.
Moren: (opprinnelig trønder) Nu må du slutt! Det e nu rart det dær at både du å søstra di e så pysat som e finnmarkinga!
Hanhvisnavneimånevnes: Mamma, det e fæm grada å nordavind!
Moren: Det e syv å en halv!

2 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

He, he, trøndere har visst vært ute en kald vinterdag de også. ☺

Bergljot sa...

Festlig passiar;-) Skjønner at svigermor di ikke er noen pingletrønder. Hilsen Bergljot, assossiert trønder

Blogger videre! Uten overskrift!

Om kvelden når jeg legger meg, begynner jeg å lage en liste over det jeg skal gjøre på jobb neste dag. Det høres kanskje lurt ut, men er str...