Veldig, veldig små poenger fra min hverdag

Nå er det kaldt igjen og det skal det være i all overskuelig fremtid, men det er lyst, og det føles så mye bedre. Når vi går på jobb er det begynt å lysne. Når vi går hjem er det mørkt, men når lyset kommer, kommer det fort. 
Jeg har innsett at to ting som gjør livet bedre er å ta med en tørr BH på jobb, for å gå i våt BH hele dagen (man blir altså svett av å valse rundt ute i alle klærne man eier, SELV om det er minus tredve) gjør inget menneskj lykkelig. Og den andre er å skifte inne hos the Stig som har garderobe og reint gulv, istedet for å klemme meg inn til veggen hos meg selv. Jeg skifter ofte til arbeidsklær på jobb. Så selv om det med BH er nytt er skifting gammelt. 

Jendor har begynt å gå til mormor etter skolen enkelte dager, til SFOs milde irritasjon, for de vil ha faste hentetidspunkt og ikke at dagen skal fylles med enkeltbeskjeder om enkeltbarn som skal ha enkeltavtaler, og det kan man forstå, samtidig så betaler vi faktisk for SFO. Og å ha en prikklik da hver dag passer overhodet ikke. Å passe på ungen er liksom jobben deres, beklager at han ikke bare kan settes foran en skjerm til vi kommer 1530 prikk hver dag. (Skinner det igjennom litt irritasjon her, åja.) I dag klarte jeg endelig å logge på rett app, som heter IST skole/barnehage. Såklart. Ifølge den går han ikke på SFO utenom skoletiden, og i den tiden er han meg bejent på skolen, så da endte jeg med å sende en sånn melding på telefonen som de absolutt ikke vil ha. 
 
Og så er det sjette februar i dag, hurra, man burde burde vel feire med de andre samene, men det har jeg aldri lyst til. Jeg burde burde gjøre det for mitt barn, men jeg er jo ikke tilhenger av organiserte tiltak såh dah blir man liksom hjemme da istedet for å sitte koftekledt, angstfylt og ubekvem med andre voksne på Samfunnshuset. 

Og i morgen skal jeg dra igang et vevekurs, det blir nok fint. 
Og i dag skal jeg gå hjem litt tidlig, det blir nok fint. 
Og på fredag er det tredve minusgrader, da skal jeg bli hjemme, det blir nok fint.


Ingen kommentarer:

Blogger videre! Uten overskrift!

Om kvelden når jeg legger meg, begynner jeg å lage en liste over det jeg skal gjøre på jobb neste dag. Det høres kanskje lurt ut, men er str...