ordveksling

I det siste har hjernen min bytta om på ordene garasje og tilhenger. Uten å informere meg om det før nå helt nylig. Det har ført til mange varianter av denne samtalen:

-vi skal kjøre til kauto med garasje i neste uka.
-jøss. kjøre?
-eh, ja såklart?
-gjennom norge?
-nei, vi har ikke nåkka spesielt vi sku ha gjort i tanadalen, såh eh vi kjør over finland.
-men e det lov å kjør over tolla med garasje?
-jah herregud, vi har jo bare ei barnevogn og nån sagkrakka i den. det må nu gå.
-har dåkker ikke tømt den?!
-nei, koffer sku vi dræg den tom med oss til kauto?
-e det her et kunstprosjekt?
-ja ka sku æ ellers gjør i kauto...nei hahhaha, herregud, æ mene jo karasjok! haha! æ sir bestandi feil. karasjok. karasjok!

Og så mener jeg jo tilhenger. Unnskyld alle. Jeg skjønner skepsisen nå.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...