Men i svarte helvette da!

Jeg har kjøpt ny mobil. Den har irritert meg fra første stund for jeg gikk i butikken og kjøpte den (ville ha en ny fon NUH) og enda jeg fikk trehundre kroner i avslag var den tohundre kroner dyrere enn alle andre steder. Min feil.
Og nå har den såklart sluttet å fungere.
Såklart.
SÅKLART

SÅKLART!

Hva er det mobilindustrien? Hvorfor er det så fette umulig å lage en telefon som virker?
Ikke vil den ringe. Ikke vil den la andre ringe til meg. Ikke får jeg sendt tekstmeldinger. Den slipper dessuten inn tektsmeldinger sånn bolkvis to ganger om dagen og den vil ikke lyse med den lille lampen sin når den gjør det enda jeg har sagt den skal. Den går i svart for et godt ord, og hva SKAL man med en sånn mobil? Jeg er så lei.

I morgen skal jeg gå og klage. For jeg vet ikke hvilken gang. Jeg er rimelig bra på forbrukerkjøpsloven. men det hjelper jo ikke når ikke salgsstedet er det. Så det er egentlig unødvendig kunnskap. 
Istedet har jeg bevæpnet meg med mamma.
Jeg overhørte henne på telefon med en telefonselger i dag.
"Jasåå sir du det, har æ vunnet femten tusen? Kor fantastisk. Mhm. Ka du mene med kanskje? Jaha, "en av få." Kor få da? Kor få da? Ja men om æ e en av få som e igjen på den her fantastiske sjansen må du jo vite KOR få. Mhm. Men om du ikke vet kor få, kordan vet du at æ e en av få?"
Og så videre.

I klagesituasjoner drar hun denne: Syns du det e rett at______(fyll i tilpasset situasjonen).

For eksempel -Ja men, syns du det e RETT at æ har betalt for den her å så fungere den ikke?
-Ja, men, syns du det e RETT at dåkker e forsikringsselskapet våres, som vi nu henvende oss til, å så kan du ikke svare?
Rett på. Hun skal få briljere i morgen, hadde jeg tenkt.
 

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...