Det som mangler i dag

Jeg må tegne ett villspor til. Jeg jobber jo tross alt i serier, sant? Umulig å se hva det kan føre til om jeg bare har tegnet én.
I disse villsporene må jeg tegne bøyde rør. Eller strengt tatt bolter, tror jeg. En gradering av en nittigradersbøy, som vi sa på skolen. Men jeg vet ikke hvordan man regner ut en kurve med to paralelle linjer. Jeg kan legge en sirkelsjablong mellom to linjer og få en pen bøy, på over eller undersiden av bolten, men hvordan vet jeg hvilken diameter jeg skal velge på den parallelle graderingen? Jeg har lyst å ringe pappa og få ham til å komme på atelieret og vise meg det. Han hadde kommet med en eneste gang. Han satt ikke hjemme og ventet, vi så aldri på det "en av dagene", det var NUH. Alltid.
Jeg vil ringe og så kommer han og viser meg det. Og så avtaler vi middag snart.

Villspor med problembøyer.


Hilsen kunstner med problempappa og problemsorg og arbeidsproblem.


1 kommentar:

frk. Figenschou sa...

Men nå lurer jeg på om jeg ikke bare skal trekke diameteren på røret fra diameteren på sirkelsjablongen...

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...