Tidlig i november

Jeg har vært med Jendor på skolen, jeg går hjem igjen for jeg har bestemt at jeg skal ha noen dager fri. Det er glatt glatt glatt, smeltevann på blankis, jeg og Jendor har gått en omvei ned fordi bilene spruter sånn, en stillere gate der vi hører hva den andre sier.

Når jeg er hjemme kommer dagslyset, det er en grå dag men vi tar det vi får sånn her på tampen, før sola forsvinner helt ned bak lave fjell. Før om årene hadde sneen alltid lagt seg på dette tidspunktet, november allerede, nå smelter den bort igjen og det har enda ikke ligget sne tre ganger på Holmengråfjellene, og det må det, før sneen kan legge seg. Det er en sannhet. Den tar med seg sitt eget lys når den legger seg over det hele. Vi er ikke der nå, men kanskje kan man få se sola en gang til før den forsvinner.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...