stresser opp stresser ned det er min egen flo og fjære

I natt drømte jeg at jeg hadde sagt ja til to soloutstillinger med en måneds mellomrom og plutselig innså at jeg jo ikke kom til å rekke å gjøre begge, og dessuten gikk snart flyet til amerika, jeg burde allerede vært på flyplassen men hadde ikke pakket enda.

I våken tilstand synes jeg ikke det er noen vits å sette meg ned for jeg spretter bare opp igjen, ikke fordi jeg har noe å gjøre men fordi kroppen mener det ikke er ro til å sitte ned. 

Men i går kom to hyggelige karer fra Luleå og hentet kunsten min, og det var noe med dem,  jeg kjente bare at noooord, det er det riktige stedet å bo. Og så hadde jeg et zoom-møte med en annen kunsthall, etterpå pakket jeg kunsten som skulle til dem for jeg har innsett at selv om den ikke hentes før om en måned kommer jeg ikke til å ha tid til å pakke på et senere tidspunkt og plutselig var den pakket, målt og veid. Nå står den klar. To visningssteder fikk det de skulle ha av tekst og bilder. Og jeg er klar til å levere en søknad om fraktstøtte, det skal jeg gjøre i dag. Veldig mye av det overhengende har dermed blitt pent senket ned på jorden og utført. 
Nå skal jeg i en litt pussig middag på søndag, mandag drar jeg på en ukes konferanse men jeg har også innsett at blir det for mye, da tar jeg en pause. Utholdenhetsbarometeret mitt for Folk har jo sakte men sikkert flytt ut og er gått gaiken i løpet av de siste årene, uten at jeg skjønner hvorfor, men man takler det man takler og det kan man godt bare akseptere uten å nødvendigvis snakke for mye om. 
Og når jeg kommer hjem er det høstferie og da skal vi på Kultahippo, the stig, the fig and the twig. Eller et nærliggende hotell beroende på finansene. 
Det som er overhengende nå er min søknad om stipend, og det er egentlig årets viktigste jobb, og jeg ser ikke helt når jeg skal få tid til det, men nå har jeg iallefall fått unnagjort de andre tingene og har litt mer ro i hodet. 
Og på ett eller annet tidspunkt bør jeg prøve å få tid til å være litt på ateliéret å lage kunst, for det er liksom jobben min da. Vet ikke helt når det skal bli, men jeg har i det minste et alteliér jeg skal være på. Og her om dagen ( i GÅR) slo det meg at jeg bør si opp det andre, ta alle tegnebordene hjem og overta kjellerstua, og så leie et lager her jeg er nå. Det bør bli billigere og fylle samme funksjon. Jeg har bare ikke tid til å tømme det andre atelieret før sneen kommer, og vi har ikke vinterdekk til hengeren, men da får det bli til våren da. Det løser seg.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...