Lihkku beivviin

Eller sånn passelig lihkku da, vi ligger syke på sofaen med tre kofter i skapet og en luhkka klar i yttergangen. Istedetfor lasso og reinkappkjøring med nesten ekte rein fra klasse 2B stekte vi pinnebrødet på panne, og har ellers ligget flatt.
Jeg har scrollet ferdig facebook, vanligvis takler jeg EDL-tullkukene i komentarfeltene litt bedre, men syk og lei hjelper ikke på, så når NRK Finnmark NOK EN GANG har vinklingen  "Hvorfor heter det samenes nasjonaldag?" som headliner for dagen, tilogmed under fanen Lihkku beivviin, fordi det er den vinklingen som setter mest fyr på kommentarfeltet ("SAMENE ER IKKE EN NASJON" "I NORGE HAR VI EN NASJONAL DAG DET ER SYTTENDE MAI" "DET HETER SAMEFOLKETS DAG") så blir jeg faktisk litt mer en middels lei av det hele og skulle ønske tyskerne hadde gjort en litt bedre jobb der i 1944 og bare fjernet hele landsdelen med alle sine folkeslag fra jordens overflate så man slapp.
 
Vel. Andre dager er man vel mer glad for at ikke det skjedde, og takler landsdelens fjottpeiser med mer verdighet. 
 
Kommer sterkere tilbake. 
 
 

Ingen kommentarer:

plopp plopp plopp og en annen plopp

I dag har jeg brukt alt for mye av dagen på å få kjøpt bobleplast. Det lyktes meg ei.  Først prøvde jeg hos KEM, Kunstnernes eget materialut...