Valgmulighetene

Sånn tenker jeg:
(febrlisk hoderegning) Og før jeg kan gå av med minstepensjon kommer jeg til å ha brukt 1,8 millioner i husleie for atelieret! 1,8 millioner for å få lov til å gå på jobb!
og så tenker jeg:
jeg skulle fanden suse meg aldri flytta hjem!
og så tenker jeg
enn at det er billigere å leie seg en kontorplass i Stockholm enn i Kirkenes!
og så tenker jeg:
EN KOMMA ÅTTE MILLIONER!
og så begynner jeg å tenke masse på om jeg heller skulle bygd ut huset, og hvordan nå det skulle være mulig å løse i praksis, og at da må vi flytte for det lar seg ikke løse i praksis, og at jeg bare vil jobbe og ikke flytte og ikke engasjere håndtverkere, og så tenker jeg på om jeg må bygge meg et kontorbygg selv, og det har jeg jo ikke råd til, og det er jo ikke tomter noensteder, og finnes det noen næringsbygg jeg egentlig har råd til, men hvor skulle jeg fått de pengene fra, og tenkingen har gått over styr for lenge siden,

og istedet kunne jeg tenkt:
Så heldig jeg er som har penger akkurat nå sånn at jeg kan flytte inn i en av de der overprisa kontorene til jeg finner noe annet,

men sånn tenker jeg FAEN ikke nei! Ikke på vilkår!
FOR JEG ER SUR!


Ingen kommentarer:

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...