Mer om pål-pål (eller noen)

Han kompisen fra folkehøyskolen svarte.
Det ble ikke bedre av den grunn.
Han mente at "det var en i samme gjengen som het Oda".
Oda? Oda? Altså, greit at jeg ikke alltid klarer å skille folk, men stort sett klarer jeg da å se forskjell på gutter og jenter. Og når jeg er i tvil, da er jeg i tvil, men går ikke bare ut fra at Oda og Pål er samme person.
Etter det svaret fikk jeg iallefall vondt i hodet.
Men Kompis fra Folkehøyskole sa at nei, det var ikke ei jente, det var en gutt. Som alle kalte Oda.
På en måte er det bra, for han skjønte hva jeg mente, og han serverte et navn på en person som han mente kunne føre til denne forvirringen om man så ham i sammenheng med Per Jone/Pål-Pål.
Men jeg tror at jeg hadde huska det om det var en person som halvparten kalte Jone og andre halvparten Oda. Det hadde jeg liksom bitt meg merke i, på noe plan.


Aaarhf. Nei jeg tror jeg må forsøke å la dette fare. Men om alle bare kunne begynt med navnelapper hadde det vært til stor hjelp for meg. Tusen takk.


1 kommentar:

Elisabeth, innerst i veien sa...

ha ha ha, jeg er forvirra jeg også. Det er for slike anledninger man skal skrive navn bakpå klassebilder og ta vare på dem.

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...