Tips til kunstnere som vil fremstå som litt profesjonelle

Hvis du er engasjert av noen som heter Helena, er det ikke så bra å omtale vedkommende som "Belinda" til alle og enhver, særlig ikke om vedkommende har et vist navn i visse kretser. "Malin" om Lena er heller ikke fullgodt, særlig ikke om vedkommende heter Lena.

Og om noen i Linköping vil ha deg med på en utstilling, er det ikke helt bra å omtale stedet som Ullkjøping. Hverken til de involverte eller til tilfeldig utvalgte svensker.

Dette gjelder særlig om ikke alle, absolutt alle, du snakker med, kjenner deg veldig godt og vet at du har navnedysleksi basert på en assosiasjonsevne i overdrift.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...