Kano&kamin

Jeg har fått frosten i meg.
Brrrr.
Vi har vært i pappas hus og fått bort kano og båt. Derav frosten, det regner. Skrudd på plass ting inne, ryddet, sett over vaskingen som ikke var bra, flyttet på plass alt som var flyttet ut fra vegger osv.
Det begynner å nærme seg fotografering. Som vi må gjøre selv, fordi eiendomsmeglerens fotograf er bortreist, men vi har jo utdannelse i husholdningen, så det går greit. Skulle gjerne sluppet, men det går greit.
Rydde litt, få i hus en liten sofa og et spisebord med stoler, noen potteplanter, et par sengtepper, vaske det rengjøringsbyrået ikke har vasket av gulv og vinduer, så er vi der. Sette ut utemøbler og en lykt eller to på verandaen. Henge opp et par bilder. Et par gardiner må byttes. En fryser må gis bort.
Evt bytte ut vår gamle kokeplateovn med pappas mye nyere kreamikktopp, om vi orker.

Og her i huset planlegger vi å få inn en vedovn. Jeg blir glad av den planen. For da begynner vi å bo her.
Vi har en kokskamin, man kan fint brenne ved i den også, men det blir ikke så varmt og det tar veldig lang tid før det ikke blir så varmt. Man kan stort sett alltid legge hånden på den.
Det hadde vært fint med noe som hadde en funksjon.
Og da må vi bytte ut mursteinene på brannveggen (ettersom kaminen er støpt inn i et hjørne og må rives ut) og da kan jeg få noe GRØNT. Det blir bra.

Ingen kommentarer:

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...