Allerhelst vil jeg lese andres blogger

men jeg får skrive litt i min egen da.
Jeg har fortsatt i en slags aktivitetsmodus. Male, vaske, fikse. Mann&barn skal dra på en liten ferietur, jeg må av forskjellige grunner bli her, og lurer på om jeg kanskje bare skal begynne å jobbe litt da, de ti dagene de er borte. Minner meg selv på at jeg tar ferie fordi hodet slutta å fungere og ikke av dekadanse, men det går jo an å gå på jobb og se om det har begynt å virke igjen. Eller så kan jeg pusse opp rommet til Jendor, så det blir ferdig før han står konfirmant. (Hvilket kommer til å overraske oss alle, om det skjer, ettersom han ikke er døpt, nuvel.) Det evige diskusjonstemaet her hjemme handler om huset. Skal vi male det? Det må males. Men hva om vi isolerer? Da bør vi også vente med å bytte vinduer. Og maling er jo bortkastet om kledningen må byttes hvis det er sånn vi blir nødt å isolere. Osv. 15 celcius innetemperatur er litt kaldt, selv om man stort sett ikke fryser ihjel så lenge det er varmegrader. Vannet, derimot...
Det må ikke isoleres i år. Men det MÅ males i år. Om vi ikke isolerer. Osv.
I dag har jeg vært og sett etter fliser til en vegg som kommer til å dukke opp når vi river ut kaminen og setter inn en moderne vedovn pga 15 grader innetemperatur.
Jeg vil ha grønne fliser. Jeg går til flisebutikken. Jeg leter gjennom alt de har på stativ, ingen grønne fliser, jeg leter gjennom katalogene, sikkert fire typer grønne fliser, jeg går i kassen og ber dem bestille prøver, jeg får beskjed om at alt som er i katalogene står i stativ, jeg spør hvor, de sier, vanskelig å si, kundene bytter om på alt hele tiden, jeg leter gjenom alt de har på stativ en gang til hvilket tilsvarer ALT i alt de har av katalogene, det tar sin tid, jeg finner ikke grønne fliser, jeg går tilbake, de sier at tallet nede til høyre på siden forteller om plassering på stativ (!) (!!!) (jeg blir ikke spydig i tonen på dette tidspunkt, jeg holder ferien hellig), de går til stativ og peker på plassering, der mangler det noen oppslag i stativet ja, jeg ber dem bestille, de sier de bestiller ikke, de sier joda det gjør de, de krangler litt med hverandre, de skriver ned navnene på de oppslagene som er borte og skal bestille dem inn igjen, jeg går hjem, de ringer og lurer på om jeg har hatt med min egen katalog, hæ, jo, for de finner ikke noe som matcher med oppslagene de har skrevet ned, jeg tenker at jeg fatter og begriper faktisk ikke hva de driver med der nede, men jeg sier at det var deres katalog, og det lå kataloger for sikkert tre forskjellige sesonger i salgsutstillingen, og jeg foreslår at de bestiller inn ved hjelp av navnet på fargene som mangler og ikke ved hjelp av det ufullstendige oppslagssystemet sitt, de går med på det, prøvene skal komme neste mandag, jeg legger på og ler høyt av den påstanden, men noterer det som fremdrift i prosjekt vedovn, som vi må ha, for femten grader inne.

Skjønner dere hvorfor jeg heller vil lese andres blogger?

mvh

Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...