Nemlig!

Jeg er ganske presis av meg. Jeg får avogtil høre at det er lite samisk, men det er en oksebæsjpåstand. Jeg får oftest høre den fra folk som ikke har særlig mye respekt for andres til, og som omfavner denne påstanden som om det skulle være en kulturell markør, for da trenger de ikke ta hensyn til andre.
Vel, som en kompis sa: I min familie e vi nu bestandig presis.
Så om jeg har en telefonavtale i ellevetiden forventer jeg å bli ringt opp i ellevetiden!
Sender jeg en mail til et firma på mandag så venter jeg svar i løpet av mandag eller tirsdag!
Om man skal møtes klokken fem en plass så vil jeg ikke ha en melding fem på om at vedkommende blir en halvtime forsinket, for da har jeg sannsynligvis begynt å bevege meg mot møteplassen!
Da jeg gikk på skole ble det bemerket at jeg alltid var så presis. Jeg tenker at det er min verste egenskap. For det er det ingen andre som er, og det er bare min tid det går av.

For meg er klokken fem klokken fem, ikke kvart over. Og ellevetiden er ikke halv tolv, for det er halvtolvtiden!


Hilsen
Sur
som
Sitter og Venter. Igjen.

1 kommentar:

Rødhette sa...

Jeg er igrunnen enig med deg! Når et tidspunkt er avtalt, forventer jeg at motparten respekterer avtalen. Og det er til grenseløs irritasjon når avtaler ikke holdes.

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...