always look at the bright

La oss si at du er sur og lei og holder på å drukne i søknadsskriving og hater alt du noengang har gjort og det viktigste i verden for øyeblikket er om det bildet er to piksler hit eller dit, men du ikke aner om det er viktig om det er to piksler hit, eller om det burde vært dit, og du holder på med dette i dagesvis, ukesvis. La oss si at det er noe feil med bilen men heller ikke bilverkstedet skjønner hva. La oss også si at det er noe feil med huset, huset som ifølge takstrapporten skulle vært totalrenovert i 1996 viser seg å være langt fra totalrenovert, og la oss si at selvsamme hus som skulle vært drenert i samme år, ikke er det, la oss si at det koster nærmere en milliard å fikse dette som egentlig ikke skulle vært et problem, la oss si at du ikke har så mange milliarder liggende å slenge, la oss si at forsikringsselskapet bare neineinei hahaha, because of forsikringsselskapets evigglatte grunner, la oss si at du føler at du kan uttale høyt og i fulleste alvor at du ikke har hatt en glad dag på årevis, la oss si at det går mot mørkere tider og hver helg går til å rive en veranda du egentlig vil ha, men som må fjernes for nå MÅ det dreneres, la oss si at du plutselig, mens du står med mobilen i hånden får mail og det er en invitasjon til å stille ut på et sted som er så stort at du aldri har stilt ut på noe i nærheten, i selveste Utlandet....

det trengte jeg.

2 kommentarer:

Rødhette sa...

Ooo, den siste setningen der likte jeg! Ble kraftig bekymret underveis, men glad det siste der dukket opp! Gratulerer!!! Gleder meg til å lese mer om det! Og så sender jeg noen vibber til Norsk Tipping om å være litt mer spandable. :)

frk. Figenschou sa...

Ja, da må jeg kanskje begynne å tippe :)
Mer senere, har ikke skrevet kontrakt osv enda.

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...