Et innlegg der jeg snakker meg selv gjennom skidag, bursdag og jobbstress, værsågod

Ja her sitter jeg å jobb og er usikker på hvor lurt det egentlig var, men jeg orket ikke være hjemme en eneste dag til. Om jeg ikke får gjort så mye her så har jeg iallefall en annen utsikt mens jeg ikke gjør det.

Og litt flaks hadde jeg, for i dag er det skidag på skolen, som i seg selv er utfordrende når det går fra minus tyve på starten av dagen til pluss tre og en halv på midten av dagen og hvaskaldehapåseg, men ihvertfall, the Stig skulle til tannlegen i morrest og da skulle jeg alene forberede skidagen med matpakke og pølsetermos og kakao og sitteunderlag og grillpinne og ekstra votter, samt forbereder meg selv til arbeidsdag (hvor ER egentlig nøklene når man har vært hjemme halvannen uke? Eier jeg en BH? Har jeg rene arbeidsklær? Skitne i det minste?) og få transportert barn og sekk til skitur og sekk til SFO med spark ned på skolen og jeg er jo på 25% av makskapasitet her, men heldigvis, ikke for det stakkars mennesket da, men heldigvis var det noen som hadde så vondt i tennene sine at de måtte få timen til the Stig og da gikk det akkurat, med to voksne til prekevering og en bil til transport. 
Enda holdt jeg på å forgå av irritasjon da jeg måtte be the Twig tre ganger om å huske ullsokkene og han likevel glemte det og til alt overmål tok på feil sko (SKIdag er lik SKIsko) og da han til slutt tok på riktig sko etter å ha blitt påpekt ->diskrepansen og påminnet ullsokker igjen, klarte å huske EN sokk. I en sko. Herregud. Det barnet har mange kvaliteter men mental tilstedeværelse i hverdagen er ikke en av dem. 
 
I morgen skal jeg klippe håret. Da går en god del av dagen til det ettersom frisøren er inne i byen og jeg må dit. Torsdag og fredag burde det være mulig å få jobbet. Så kommer påskeferien. Og nå innså jeg, on another note eller hva man skal si, at the Twig har bursdag første dag etter påskeferien hvilket betyr at alt som skal ordnes av presanger og evt leie av lokale (aldri mer bursdag hjemme, aldri mer) og kake og slikt, må ordnes...før lørdag? Og etter påskeferien er det to uker så drar jeg og er borte i ehhhh fem uker. Så jeg har to uker igjen på jobb før juni?
Herregud jeg trenger en sånn der personlig assistent som rikfolk har, jeg er jo ikke i stand til å
administrere mitt eget liv. Herregud. 
 
Og så trenger jeg en assistent som sier MEN DETTE GÅR JO BRA for det er jeg ikke så flink til selv. Det går bra. Jeg har fem år med stipend og en kjempe soloutstilling rett rundt hjørnet. Herregud. Det går helt fint om det kommer en påskeferie midt oppi alt. Det har jo liksom allerede gått bra. 





Ingen kommentarer:

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...