nei NÅ

En av de tingene som irriterer meg mest her i verden (men denne lista er lang) er når man kontakter kundeservice og de svarer uten å ha lest mailen din skikkelig. Oftest er det på den måten at du har for eksempel tre spørsmål og så svarer de på det første og anser saken som avsluttet, eller så leser de første setning og gjetter seg til resten av innholdet. 

Under min sykelighet&kjøpspreng bestilte jeg ett digitalt mønster, ett fysisk mønster, og to meter stoff hos Fæbrik. Jeg fikk da en mail med link til to digitale mønster. Linken til det mønsteret som er kjøpt som digitalt mønster fungerer, men linken til det mønsteret som er kjøpt som fysisk mønster kan ikke lastes ned, det står bare at filen ikek kan åpnes fordi den ikke eksisterer. Jeg sender da en mail til kundeservice med skjermdump av problemet, med feilkode, og sier at dette er jo egentlig et fysisk mønster så hvis det kommer i posten er kanskje ikke dette et problem, men det er iallefall ikke mulig å laste det ned. 
Noen dager senere får jeg til svar at ja det stemmer at mønstrene er digitale! De kommer i egen mail! Sjekk spamkorgen!

HVORDAN hjelper dette meg. H V O R D AN. Ikke er mønsteret jeg har kjøpt digitalt, og hadde jeg fått en feilmelding på nedlasningen om jeg ikke hadde funnet nedlasningslinken engang? Nå skal jo ikke jeg være den som ødelegger dagen til stakkars sikkert egentlig flinke og entusiastiske Malin hos Fæbrik og svare MEN LESTE DU MAILEN I DET HELE TATT? HVA MED Å FAKTISK LESE MAILEN? ETTERPÅ KAN MAN SVARE. for det skjønner jo tilogmed surfigenschou i sitt sureste humør at man ikke gjør...men leste du mailen Malin? 
Istedet spør jeg om hun fikk opp bildet jeg sendte. Det hender jo. Når mailprogram møter mailprogram. At bilder kommer som vedlegg man må laste opp og ned og det hele. Og gjør oppmerksom på at jeg har kjøpt et fysisk mønster. Altså ikke en eneste opplysning som ikke sto i første mail, og det er vel der man blir sur. Jeg må hjelpe et voksent menneske å lese en mail. Jeg aner ikke hvorfor dette er en av de tingene som gjør meg surest i hele verden men det er det altså. 
Glatt is under et lag med snø.
Varer som viser seg å være utgått på dato når man kommer hjem fra butikken med dem.
Folk som sniker i køen.
Og kunderservice som ikke leser mail før de svarer.  
 
De resterende 1044 tingene kommer i egne innlegg i bloggen etterhvert.

1 kommentar:

Sparkling sa...

Ser fram mot kommande 1044 inlägg! :)

Nå er det festival

Jeg kom meg på den middagen i går, havnet litt innerst bakerst men sammen med en kompis. Selve maten var ikke så mye å skryte av, men jeg ha...