9a 1994 og veving. Eller: 1: 9a. 2: veving.

I går var jeg på klassetreff. Alle som har vært på klassetreff, eller reunion som man skal si, sier at alt plutselig blir som i niende, samme klikker og samme folk, samme gamle spor, men nei, litt hadde da endret seg. Og ikke bare det at alle guttene hadde fått mage. Bortsett fra han som hadde mage, han var blitt en spjæling.
Iallefall var det ikke akkurat som før,  men det kan ha sammenheng med organiseringen av dette treffet, som førte til at bare ca halve klassen fikk det med seg og møtte opp. Det var helt i sin ånd, jeg fant i løpet av kvelden ut at vi hadde vært oransjruss, og det hadde ikke jeg fått med meg, den gang. Jeg har nemlig ikke vært oransjruss, men det hadde de andre.
Ja, men det var da trivelig med litt klassefest. Jeg gikk ca da alle var blitt så fulle at de skulle fortelle meg hvor bra jeg egentlig var, til tross for at jeg var litt sær. Som før. Så det hadde ikke endret seg, men jeg var på festen i mange flere timer enn jeg ville vært før, og hadde det toppers, og artig. Artig, artig.

I dag har det vært vevedag. Søskebarn Figenschou har vært her, og vi har tredd i veven hennes. Mot slutten av prosessen mistet hun livslysten fullstendig, men plutselig var vi ferdigtredd og både veve- og livslyst var på topp igjen. Det ER litt kjedelig å tre vev. Det er derfor alle vevekurs starter med ferdigredde vever. Men når man har fått folk bitt av basillen kan man lure dem videre.
Nå får vi se hvordan det går når hun skal opprettholde både mønsterplukking og livslyst helt hjemme alene.

Ingen kommentarer:

plopp plopp plopp og en annen plopp

I dag har jeg brukt alt for mye av dagen på å få kjøpt bobleplast. Det lyktes meg ei.  Først prøvde jeg hos KEM, Kunstnernes eget materialut...