Å fotografere uten full tilstedeværelse.

Når jeg arbeider, er et verk ferdig når jeg slutter å endre det. Jeg jobber alltid med alt som står i rommet samtidig, og det hender ofte at jeg litt fraværende henger fra meg ting på verk som står oppe. Kniven, nøklene, skjerfet. Bare fordi verket sto så praktisk til. Det hender jeg må lete litt når jeg skal hjem, da.
Det hender også at et verk endrer seg fordi jeg låner deler fra det, eller fordi jeg stabler materiale som er i veien akkurat da, på det. Neste gang jeg skal jobbe litt med det har det blitt et annet verk. Og det er bra. Plutselig er det kanskje ferdig fordi jeg litt utenfor åndsnærværelsen la fra meg to bra pinner på en lur plass.
Dette er mer av en vane enn en uvane.

Men når man dokumenterer, er det litt teit.







Finn én feil.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...