Økseskaft, økseskaft, hei hei hei.

Sukk.
Lånekassen tror ikke noe på at jeg har vært yrkesaktiv. De har fått dokumentasjon på at jeg har fått arbeidsstipender, materialstipender, diversestipender, og tjent penger på utstillingsvirksomhet, prosjektvirksomhet og utsmykningsvirksomhet, men de har ikke sett noen dokumentasjon på for eksempel avtaler mellom meg og visningssteder. Og det må de ha. Hvordan kan jeg ellers bevise at jeg har vært yrkesaktiv? For bare det at noen gir meg penger for en jobb er jo åpenbart ikke bevis på at jeg har jobbet.
Det er det som er så deilig med å være kunstner, folk bare KASTER penger etter deg.


2 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, ja det er akkurat sånn jeg ser for meg kunstnerlivet. Ellers er det jo fulltidsjobb å håndtere diverse offentlige etater, virker det som.

frk. Figenschou sa...

jeg skulle hatt en assistent.

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...