Forskjellen på å ha småbarn i Sverige og Norge:

Helsestasjonen, Norge:
-Til lønsj kan du jo gje han ei brødskiva med leverpostei eller nåkka.

BVC, Sverige
(deler ut heftet "BARNMAT- råd och recept")
lunch: Puré av potatis och grönsaker. Kött- el. fiskpuré med en matsked extra fett. Sås. 
Dryck: Vatten. Efterrätt: riven frukt- eller bärmos. Bröstmjölk.
Og lunsjen er altså etter mellommåltidet "leverpastejmacka, fruktpuré, bröstmjölk" som er det mellommåltidet som er etter frokost, og før mellommåltidet
"gröt med frukt eller bärbitar, en matsked exstra fett, bröstmjölk", som er det mellommåltidet som er før middag. Før middag, altså. Jeg gjentar det bare likegreit.

Jeg begynner å skjønne hvor svenskene har lunsjkulturen sin ifra.

Ingen kommentarer:

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...