Gratulerer med dagen

I dag er pappas bursdag. Vi har vært i fiskesakerne hans og lette etter en slukboks, men det tror jeg må være det eneste som ikke er der. Det vil si, en tom slukboks. Alle er fulle. 
Jendor elsker å fiske, har fått egen stang, kaster ut selv, har kjøpt wobler for egne penger og fisker omtrent hver dag, så vi har lovt at han skal få egen slukboks. Vi fant ut at han kunne vel sikkert bare få en av bestefars fiskevesker også, og så gikk vi ned for å se gjennom sakerne, og foruten fiskeveske fikk Jendor også spinnere, jigger, sluker, hurtigkoblere, blysøkker, kroker, woblere, makkboks og kroker, som vi fant. Og da fikke han av overskuddet, for å si det sånn.
Jeg fant noen gamle flueliner jeg kan bruke på jobb og en pakke uåpnet marlboro.

Det er endel ting jeg aldri kommer til å måtte kjøpe. Det er
Fiskeutstyr
Fiskestenger
Skuterdresser
Vernebriller
Skruer
Verktøy
Juleakevitt 
og det er lenge til jeg må skaffe meg min egen ved.
 
Men helst ville jeg jo at han skulle brukt dette selv.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...