åeh såeh været bæret

 Nei, det blogges ikke så mye som før?

Nå er huset blåseisolert. Forsendelser er mottat og sendt med forskjellige grader av tilfredshet. Snekkeren er forsinket så på en måte er det bedre tid til den der panelmalingen av det der panelet han skal kle huset med, men samtidig så må det gjøres før det blir kaldere enn fem pluss, såeh.
Plaketten til pappas grav er ankommet men de som driver det der firmaet som driver med plaketter er ikke så logikktenkende så jeg vet ikke helt hva det vil si, jeg har den iallefall ikke.

Neste uke skal vi male om det er vær til det, og jobbe om det regner. Det synes jeg er så utrolig tilfedsstillende. Jeg skulle ønske jeg kunne hatt det sånn hele tiden. Helst vil jeg jo dra på tur om det er vær til det, men i år blir det nok maling om det er turvær. De siste årene har det bare vært tull med alt, men til neste år, da må det vel bgynne å bli noe som er mer som vanlig liv.
Så får vi se da, i dag sa vi neitakk til barnevakt for det var meldt regnskurer gjennom hele dagen fra klokken tolv, men det kom tre dråper klokken elleve og ellers har det vært strålende tørkevær hele dagen.
Og her satt vi. 
Det er mange fordeler med å male panelen før den slås opp på veggen, men ulempen er logistikken, for den skal males, tørkes, legges i press, så det er utrolig mye flytting på lange planker i forskjellige stadier av flyttbarhet.

I morgen er det meldt regn, så da skal jeg jobbe. På onsdag er det meldt strålende vær. Så da må jeg avbestille timen hos fysioterapeuten, for da skal det males. Medmindre det viser seg å regne hele dagen. Da kommer jeg til å angre. Været altså. Ikke til å stole på .

1 kommentar:

Lillesøsters dagbok sa...

Jeg tenker at 2020 har fortjent denne meme-en fra The Language Nerds: https://scontent.fsvg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/p960x960/118484332_3394172364031175_7179572620521669451_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=Ra2RQDh1ESEAX9xbs53&_nc_ht=scontent.fsvg2-1.fna&_nc_tp=6&oh=3e054851dc4384562184312b4a619260&oe=5F6A3A09

(Det er lenke til et ufarlig bilde.)

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...