trær folk kunst

Det ene sitrontreet mitt har begynt å miste bladene. Dette skjer vanligvis i januar-februar. De skal jo stå kaldt om vinteren. Det står i vinduskarmen. Det som ikke fikk plass i vinduskarmen mister ikke blader. Så nå står de sammen på bordet som en vegg mot resten av rommet. Jeg håper på overlevelse.

Jeg føler meg også litt som sitrontreet, det er både for varmt og for kaldt og jeg er ikke helt frisk. 
Men jeg leste en total nedsaging av Sylfest Lomheim, den nynorske Kulturmannen, som noen formulerte det engang, i Klassekampen, og jeg ble så glad og tror jeg skal ramme det inn og henge den på veggen. Det var et svar på en kritikk av en bibeloversettelse, som jo bryr meg midt i blæra, men jeg har jo engang vært stor fan av Sylfest og så har det glidd mer og mer over i at han er så full av seg selv at det renner over hver gang han åpner munnen og det tok dette tilsvaret for seg på en sånn fin og faglig måte og man er jo alltid så fornøyd når noen setter ord der man selv ikke evner. 

I dag skal Jendor spille forestilling på kulturskolen, og det skulle han egentlig i går og, men da var han syk. I dag er jeg syk men det er mindre krevende å være publikummer enn skuespiller så jeg tenker jeg skal klare å komme meg ned der. 


Ingen kommentarer:

Blogger videre! Uten overskrift!

Om kvelden når jeg legger meg, begynner jeg å lage en liste over det jeg skal gjøre på jobb neste dag. Det høres kanskje lurt ut, men er str...