ka fan, få en ergonomisk øl!

Det var siste skoledag her om dagen. Det har vært veldig mye forvirring rundt dette med siste skoledag, så mye at jeg sendte en mail til en av professorene og ba om å få eksakt dato, hvilket skulle være syvende, men nå har den allerede vært. Ingen overraskelser der altså.

Vi bedriver tiden med å pakke ut av klasserommet. Vi har det sånn at alle fra første til femte i bunn og grunn sitter i samme store tegnesal, med hyller imellom for å avgrense klassene.  Det er fint at alle er samlet og bruker samme kjøkken og kjenner hverandre.
Vi pakker nå sammen for å flytte fra der fjerdeklassen sitter og over i femte, hvilket må være gjort til mandag.
Problemet her er forsåvidt at femteklassen på ingen måte har samme tidsfrist, så vi er klare, men har ingen steder å sette sakene våre. Alle vil jo gjerne ha en ny pult, helst ikke ved døra, og alle vil gjerne flytte sine saker over i det nye klasserommet så det ikke heisan jaggumeg blir kastet fordi det står der det ikke får stå, men nei det går jo rett og slett ikke.
I tillegg går vi til vår forgrinelse opp fra å være fjorten i klassen til å bli nærmere tyve, hvilket blir en logistisk utfordring ettersom klasserommet var fullt allerede i år. Jaja. De nye får iallefall sitte ved døra. Om ikke utenfor, om ingen lærer seg å trylle i løpet av sommeren.

Såh. Vi skulle ta en øl for å feire/avslutte/ta en øl på at vi dreiv med pakkinga. Jeg var gått hjem for jeg hadde noen ærender uansett men så ryktes det i innboksen på min mobiltelefon at de hadde glutenfri øl på Landet, vårt evige stamsted, og jeg dit! Vanligvis er det fem minutter men nå er det noen kråker som har et oppdragelsesprosjekt på gang midt på stien i den skogen jeg går igjennom for å komme dit, (på stien! jesusmaria for et tjeldaktig prosjekt! argh!) og jeg og kråkene hadde allerede to ganger den gangen hatt en krangel om levedyktigheten i denne type prosjekt, så jeg måtte gå rundt men det er så fiiiiint vær, så det vil man egentlig gjerne. Bare for sommerfølelsen sin del, mener jeg.
Da jeg kom dit, viste det seg at de slettes ikke hadde noe glutenfritt øl, ryktet var basert på at noen visstnok hadde sett meg drikke en øl der engang, så det var jo en skuffelse, men jeg ble tilbudt først en vegetarisk øl og så en vegansk øl. Nå er jo dette litt som å prøve å argumentere overnfor en hundeallergiker med at dette går bra, hunden min er snill, men vegetarisk øl? Hæ?
Og vegansk? Altså, nei jeg skjønner ikke! En veganer skal vel unngå alle produkter som på noe vis er forbundet med husdyrhold, men øl? Kanskje det betyr at den er gjødslet med kunstgjødsel....eller at ingen kyr blir foret med korn fra samme gård.
Deretter ble jeg tilbudt en organisk øl, og da blir man iallefall litt satt ut, hva er uorganisk øl?
Fader altså. Ti still og ...ti still til du vet hva du prater om! Sånn at jeg skjønner hva du prater om!

Det blei vin altså. Uorgansik kjøttvin.
I morgen skal jeg ned på skolen og prøve å dytte ut en femteklassing.

4 kommentarer:

Tenkerbell sa...

Æ har fådd for mæ at de her veganer ikke spis grønnsaker heller, men så mens æ venta på at kommentarboksen sku åpne sæ tænkte at det går jo ikke an, for hvis du ikke spis dyr, ikke spis nokka som e dyrka i jorda, ja da e det ikke så veldi mye anna igjen enn e-stoffa å det kan da umulig vær sunt å føre en diett på smågodter...? Nei, æ må ta feil med det der veganer-opplegget. Videre skjønne æ ikke korsn man lage en glutenfri øl, men skal definitivt ta for mæ en å smake hvis æ kommer over en. Vegetarianer-øl skjønne æ derimot, for æ heller vil ikke at ølen min e brygga på indrefilet...

Tenkerbell sa...

Æ har fådd for mæ at de her veganer ikke spis grønnsaker heller, men så mens æ venta på at kommentarboksen sku åpne sæ tænkte at det går jo ikke an, for hvis du ikke spis dyr, ikke spis nokka som e dyrka i jorda, ja da e det ikke så veldi mye anna igjen enn e-stoffa å det kan da umulig vær sunt å føre en diett på smågodter...? Nei, æ må ta feil med det der veganer-opplegget. Videre skjønne æ ikke korsn man lage en glutenfri øl, men skal definitivt ta for mæ en å smake hvis æ kommer over en. Vegetarianer-øl skjønne æ derimot, for æ heller vil ikke at ølen min e brygga på indrefilet...

Tenkerbell sa...

Hah, se, nu har Blogspot fådd ekko:)

frk. Figenschou sa...

æ vil jo heller ikke ha kjøttøl, men det har liksom aldri vore nå problem. Det blir som å merke øl med "øl"

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...