Jaha! Jaha! Den årlige bloggkavalkaden!

Skal vi se da.
Ok.

September 2013:
Jeg avslutter stipendperioden min på IASPIS. Med sånt åpent hus. Grand Finale. Som jeg kombinerer med en ordentlig forkjølelse, bøtwattehekk. Og så blir det utpakk og IASPIS var fantastisk og folkene der og det blir jo bare å sette igang å savne dem da.
Litt styr med flytten så vidt jeg husker.
Og! Jeg styrer mye med å få bestilt ferie. Ferie! Det var virkelig nødvendig husker jeg.

Oktober:
Vi drar på ferie! Jeg elsker jo Berlin.
Vi hadde mange fine dager der, men en av de siste dagene døde Hans Magnus. Og hver gang jeg tenker på den ferien tenker jeg på dét.
Og så ble det begravelse. Og det var fryktelig trasig.

November:
Jeg leter nok etter et nytt atelje. Og jobber hjemme. Noe som ikke fungerer for meg men det er jo midlertidig. Og så lar jeg meg opprøre av diverse samesaker, og kunstnerdebatten, og noe mer må jo ha skjedd, men det husker jeg ikke noe av.

Desember:
Blærgh. Ikke så glad i desember. Men jeg fant et nytt atelier! Og jeg pyntet til jul! Og vevde og trakk om en krakk og vel, nei, ikke så mange livsomstyrtende opplevelser, men det syntes jeg var helt greit.
Husker at jeg avsluttet året med å be om mer av det samme. (men litt mindre død)

Januar 2014:
Jeg lager koftehekter, syr luhhka, begynner på kofta til søstersen, begynner Føljetongen "å styre med å skifte blandebatteri", drar til Tromsø og roper til folk (for jeg hadde sånne dotter i ørene) og tar opp igjen kampen med Bredbandsbolaget. Jøssenamn så produktiv jeg er da! Go januar!

Februar:
Jeg drar til Jokkmokks marknad! Og har det fint og holder vevekurs. Staselig er det! Skulle til Paris men ikke alle oppfører seg ordentlig, og jeg drar ikke. Og slutter å jobbe med vedkommende. Virkelig på tide og det er en stor glede i livet å slippe noe som har vært som en mørk sky i årevis. Wihi! Syr mer kofte, og starter en helt ny, særegen føljetong med If forsikring som mamma etterhvert tar over. Ikke det at de tar feil på noe vis, men de forskjellige kundekonsulentene gir meg forskjellige svar og ingen vet hva som gjelds. Eh, så noen tar jo feil. Men det er veldig vanskelig å finne ut av hvem det er, da.
Men! Jeg har fungerende blandebatteri!

Mars:
Jeg og pappa "diskuterer" om sneklokker er liljekonvaller. Jesus kristus.
Jeg drar på ferie til GranCanaria og er syk hele ferien i strekk.

April:
Jeg klipper, farger, og vasker håret!

Mai:
Denne måneden blogger jeg veldig mye fra jobben min. Det er litt sånn "blir med på jobben min-dag" hele måneden.

Juni:
Altså, hvor ble det av den der da det ordna seg med bredbåndsbolaget? For det gjorde jo det, de bare, fanes, greit, dere har rett, du skal få internett, og jeg og borettslaget mitt bare: "takker."
Men juni da, åpning på Liljevalchs, besøk av familie, sånne små ubetydeligheter.

Juli:
Jeg drar hjem igjen etter en vanvittig lang arbeidsperiode. Og det er liksom nå selv om det var da så er du slutt på kavalkeringen.
Øh...men ja.

Dette høres jo ut som et grusomt kjedelig år. Men det har det da ikke vært.
Netse bloggkavalkade skal jeg beskrive hver måned som en fest!



 

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...