Sånn kan det gå

JOda neida så jada.
En av mine største hverdagsskrekker med tanke på framtiden er at Jendor skal få barnehageplass på Skafferhullet eller Svanvik eller et annet helt utilgjengelig sted for oss som ikke har vinterbil.
Men nå ser jeg at Skytterhusfjellet barnehage har som motto: I hjertet av det gode liv. Og da kjenner jeg at det kanskje er verre å ha ungen i en barnehage som ukritisk har svelget unna all newspeak som kommer i deres vei, enn i en barnehage man ikke kommer seg i mellom oktober og mai.
Men du da, din lille aktivist, sier kanskje noen, skal vel ha ungen i samisk barnehage? Og da må jeg vise til sommerbilen igjen. Og det faktum at de strør gangveien så man ikke kommer seg fram med spark.
Kjære Jendor. Jeg lærte ikke samisk på grunn av fornorskningen, og du lærer ikke samisk på grunn av Mazda 626.


1 kommentar:

Tenkerbell sa...

Aaaahahahahaha :)

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...