Kvite rypa i sommerlyngen. Alltid.

Og igjen har det blitt en slags sommervær og igjen er jeg den eneste som går i vinterklær, litt skeptisk til dette nye. Eller det er heller ikke sant. Somalidamene går også i svære vinterjakker. Og jeg går mest i denne jakka for den har så enormt praktiske lommer. Lommer kan ikke undervurderes. Og jeg og somalidamene tenker halvhøyt: Svær vinterjakke? Da skulle du sett VINTERjakka mi. Dette er bare en liten overgangsjakke.
Som jeg jo kunne skippa i dag. Hadde det ikke vært for lommene. Men den der ullcardiganen kunne jeg jo helt klart elta hjemme.
Jeg gikk forbi Globen på vei til jobb, de skal jo ha melåDIfestivalen der. De driver og rigger så det står etter. Og så spiller de musikk over anlegget og jeg tenkte, åh, typisk melodigrandprixsang. SÅh typisk melodi. Eller vent, kanskje det er noe samtidspop? Jeg er jo helt ute på den fronten og kunne nok ikke skilt Beyonce fra Romanias Bidrag. Så jeg var ikke helt sikker på hvor sikker jeg skulle være i min sak. Men så! Kom teksten og det var masse Ice Breaker og jeg skjønte at det var jo Agnete som sang! Fra Karlebotn! Og jeg ble helt rørt, helt gråterørt! Jeg hadde lyst å rope Ho kommer fra Karlebotn! Å æ e fra Kirkenes!!! Og jeg kjente gråten langt oppe i halsen.
Enda jeg ikke synes sangen er så veldig fin.
Det bør vel kanskje nevnes at Jendor sto opp kl 4.30 og at det kanskje har påvirket min indre motstandskraft, men likevel. Agnete!
Åh!

Ingen kommentarer:

plopp plopp plopp og en annen plopp

I dag har jeg brukt alt for mye av dagen på å få kjøpt bobleplast. Det lyktes meg ei.  Først prøvde jeg hos KEM, Kunstnernes eget materialut...