Tilbake på kontoret uten å forholde meg til myrull

I dag må jeg kontorere. Fakturere, ekspeditere, organisere.
Jeg sender mail med prisforespørsler om innramming til en søknad jeg skal skrive.
Jeg leter etter søknadsfrister.
Jeg forsøker å finne ut av frakt. Hos Bring. HE RE JE DO RIAS.
Det aller første du må gjøre er å finne ut av soner og allerede der står jeg fast. Utsoner, soneforflytninger, tilleggssoner...de kan forresten få illustrere det selv:



Regneeksempel - 1 pallplass skal fraktes fra Høvik til Fauske:
  1. Høvik har postnummer 1363.
  2. I for-/viderefrakttabellen ser vi at dette postnummeret hører til Oslo og forfrakten
    (fra Høvik til Oslo) går over 2 soner.
  3. Fauske har postnummer 8200. I for-/viderefrakttabellen ser vi at dette
    postnummeret hører til Bodø og at viderefrakten (fra Bodø til Fauske) går
    over 3 soner.
  4. I hovedfrakttabellen ser vi at hovedfrakten mellom Oslo og Bodø
    går over 15 soner.
Når vi går inn i pristabellen på 1 pallplass, finner vi at - Forfrakten, med sine 2 soner,– kr. 446
- Hovedfrakten, med sine 15 soner kr. 1984
- Viderefrakten, med sine 3 soner kr. 528

Alle priser på soner legges i sammen
446+1984+528 = 2957 (før dieseltillegg, bompengetillegg, tilleggstjenester, pristillegg/gebyrer og mva



Derretter følger en sekstenssider tabell for å finne de forskjellige sonene. Jeg er normalt kognitivt utviklet. Jeg finner ingenting, skjønner ingenting. Godt jobba Bring! Dette var lett og oversiktlig? Hva med å legge inn en kalkulator på nettsiden istdetefor fire brosjyrer man må balansere for å finne diverse info man trenger men ikke kan bruke så lenge man ikke kommer forbi soneproblemet?
HVOR stor pakke skal sendes TIL hvilket sted FRA hvilket sted og VEKT takk.  Fyll i her. Værsågod, den fikk dere gratis av meg!

I tillegg sjonglerer jeg valutaer. Jeg har deltatt på en workshop i USA, organsiert av en svensk partner, og har lagt ut med norske kroner. Noen skylder noen penger. Ingen vet lengre hvem. Ingen vet i hvilken valuta.

I tillegg har jeg en pakke som skal sendes til Estland men nå lurer jeg på om jeg bare skal kjøre til EU og sende den derfra. For nå ble det nok.


Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...