Videre!

Jeg gjør klart det siste av forsendelser. Skrur fast lokk, skriver ut adresselapper, måler og mailer fraktselskap. Støvsuger, vasker. Ferdig med det ene, gjør klart til det andre. Jeg er godt i rute med forsendelsen. Det må man være når man beliter seg på hurtigruta i stormsesongen. Fraktselskapet beregner også god tid, jeg beregner god tid, plutselig må galleriet lagre kunsten min lengre enn de hadde tenkt. Jeg forklarer det med uvær og årstid.

Jeg har sølt blekk på gulvet. Jeg jobber bare vannbasert, så det er i utgangspunktet ingen krise, men det er ikke flytende blekk jeg har sølt, det er pulverisert blekk. Fint, fint, fint pulver. Trekker inn i alle sprekker. Lar seg ikke støvsuge. Blir til maling når du tilsetter vann der du kommer med gulvtua. Sukk.

Mailer diverse utstillinssteder for å prøve å få greie på hvor mange skulpturer de ser for seg, venter på svar. Har fortsatt mulighet til å si nei til Riga men har veldig lyst å si ja. Men må ha et rom jeg klarer å jobbe om jeg skal være så produktiv som et ja krever.

Funderer på å kjøpe en datamaskin nr to. Det er jo helt luksusfellen. Men jeg inbiller meg at min maskin nr én kommer til å vare lengre om den får stå i fred på jobb og ikke blir drasset ut og inn av ekstremkulde og stuevarme i eninga. Og det blir også deilig å slippe å drasse på den. Og da kommer den til å bli brukt halvparten så mye. Så det er lurt. Men drive og KASTE penger ut av vinduet når man har en steine dyr maskin allerede? Jeg lar meg ikke helt overtale. Har sett på nettbrett med tastatur, men innså at jeg kommer til å synes det blir altfor makkete å ikke ha trackpad. Tilbake til maskinkjøp. Macbook air? Jeg har styra med denne avgjørelsen i ukesvis. Det er jo det at selv om jeg har fem ganske ok utstillinger på trappene, så følger det ikke nødvendigvis så mye penger med det faktum. I utangspunktet får jeg 3000 kroner for det i Riga. Nå som det krever så mye nyproduksjon går honoraret muligens noe opp, men ikke til noe som dekker et halvt års produksjon. Jeg ser for meg kanskje 5000.
Det er en pussig, pussig, pussig jobb jeg har valgt meg.

Ingen kommentarer:

Fremmelig drift

Jeg driver altså med en form for glassmalerier eller bevegelige bilder for tiden. Jeg legger skjellakk og akryl, noen ganger også potetmel, ...