En herdet nordboer

Nå er jeg så godt som frisk, men jobber hjemmefra for ikke helt frisk, og veldig full mailboks som må klippes ned. En mail jeg fant har jeg forsøkt å svare på fra toget, men ble så bilsyk at jeg måtte avslutte tråden, og nå måtte jeg ta den opp igjen og spørre hva det var meningen jeg skulle svare på. Veldig profesjonelt. 

Jeg må også, på grunn av mitt profesjonelle liv, sannsynligvis ganske snart ha to nye datamaskiner og en ny mobil, kjempelyst å bruke masse penger på elektronikk, men det ER faktisk marginalt artigere enn å kjøpe ny bil, så jeg har startet forskningsarbeidet rundt dette, og gikk så glad og naiv og rosenkinnet og optimistisk opp på Elkjøp Kirkenes for å få litt hjelp med dette.  Og kanskje se litt på maskiner eller lignende.
Ho ho ho. 
Jeg fikk snakke med han som var dataekspert, han sa at        ååååå             de har nok             ryddet bort               maskinene, men              kanskje                     på             lageret? vet           ikke                 hvor? og jeg prøvde å få litt hjelp til hvilken maskin jeg egentlig trenger, for min forrige er fra 2015 og ettersom jeg er litt tech og følger litt med tror jeg kanskje at det har hendt endel siden da og kanskje skal jeg se etter noe annet enn den gangen, men han svarte bare sånn          jaaaaa        det      e jo        skjedd litt.                      eller                        Træng du                      512? sånnkjempelangsomt og jeg svarte at jeg kom hit for å spørre deg om jeg trenger 512, men han hadde ikke noe svar på det, på noe, og ville egenltig hele tiden også hjelpe andre kunder og man bare Kiiiiiiirkeneeeeeees. Aldri styr på noe. 
Om jeg ender opp med en air og en 16tommers pro og en mobil er dette jo 60.000 kroner. Kanskje man kan prøve å hake den kunden på kroken. 
 
Jeg var, til tross for at jeg ikke var så overrasket, faktisk litt skuffet. Det er min egen skyld som har forventninger til denne bedriften. 

Elkjøp Kirkenes, den siste lille enklave i sovjetsamveldet.
 

Nå gikk denne kunden atter en gang realitetsorientert hjem og forsøkte å presse ut av internett om en 15tommers macbook Air M3 fra 2024 kan erstatte en 15tommers macbook pro fra 2015. For en som for det meste bruker Affinity istedet for Adobe. Det var ikke helt lett. Jeg tror jeg må opprette en ekspertgruppe og maile dem. 

Jeg har også prøvd å herde plantene, dere vet, de små skuddene som står inne og som må plantes ut før jeg drar så mann&barn slipper å få eksistensiell angst over ansvaret, man kan ikke bare plante dem rett ut, man må herde, men man skal egentlig herde for solen, og da jeg satt dem ut i dag gikk det ti minutter og så ble de herdet i snevær. 
Det var ikke det jeg ville.  
Jeg må ikke gi opp. 
(Ble det her åpenbart at jeg er litt desperat når jeg forsøker å skrive om ikke-jobb? Menazå planter, en stor del av livet akkurat nå.)
 
På søndag drar jeg igjen, før den tid skal nattefrosten være over, og hvis ikke så får de satans plantene bare herde seg selv i frost og sol, jeg får ikke gjort noe med det.  
De må bare ikke gi opp. 
 
 





Ingen kommentarer:

HALLO DEUTSCHLAND

Alle jeg snakker med om mine iphone-problemer sier neineinei, det er sømløst. Jeg har søkt litt på internett, det store internettet vet dere...