trånjæm

Jeg er i Trondhjem. Sist gang jeg var her var jeg i begravelse og det var den verste begravelsen jeg har vært i. Jeg tenkte på det på bussen inn, den gang hadde jeg fått så mange instruksjoner om når jeg måttse sende melding om ankomst, ved den og den broen, etter at du har sett-, men før du har kjørt forbi- da-, send-, så jeg hadde det i kroppen på vei inn, men så var det noen færinger på bussen og det var det ikke sist, og jeg blir så godt humør av færøysk, og så var jeg ikke lengre på vei i begravelse men på vei på jobb, den artige artige jobben min der jeg lager kunst og får navnet mitt i vinyl på vinduet og har åpning og folk kommer og ser på pinnene mine.
Først må jeg bare stable dem. Så de blir kunst. Det skal jeg gjøre nå.

Nå sitter jeg på hotellrommet (som lukter litt...rart...) og oppdaterer meg på alt det fryktelig viktige som har hendt siden jeg gikk på flyet og av linen i morgest, og så skal jeg rusle meg en tur og se på liiivet. Evt bare gå på kiosken. Men først rusle litt. For nå regner det ikke mer.

2 kommentarer:

Rødhette sa...

Trondheim er flott! Studerte der på 90-tallet og hadde det bra der. Og Nidarosdomen er jo fantastisk, da. :)

frk. Figenschou sa...

Jeg har jo bodd overalt men ikke her. Her har jeg bare vært i begravelser (x2) og når jeg skal ha utstilling (x2). Synes det er en veldig trivelig by.

plopp plopp plopp og en annen plopp

I dag har jeg brukt alt for mye av dagen på å få kjøpt bobleplast. Det lyktes meg ei.  Først prøvde jeg hos KEM, Kunstnernes eget materialut...