innlegg jeg ikke la ut

Jeg har forfattet et lengre (som i ca syv løpemil) innlegg. Om NAV. Og en vanvittig søkeprosess. Om mappene "runde én", "runde to", og "runde tre" under hovedmappen NAV på min datamaskin, og en spådd runde fire der i nærhorisonten. Jeg ender med å oppfordre andre selvstendig næringsdrivende som søker om foreldrepenger om å drite i å gjøre noe som helst av research, men bare ta et ark og skrive JUBA JUBA på det, for det kommer man like langt med. NAV kommer uansett til å overse dokumentasjonen din og refleksmessig begynne å sende skjema du skal fylle ut med akkurat samme informasjon en gang til.
Jeg utbroderer vanviddet og kunnskapsløsheten i byråkratiet.
I det vide og brede.
Og så slettet jeg hele innlegget.

For dere. Hva er vitsen.
Vi har hørt det før. Det er så lett å mobbe det der stakkars NAV. Nei, de kan ikke jobben sin men de vet det og de er satt til å gjøre den. Ja, det ender med at man må gjøre dem for dem. Men vi har da hørt det før. Vi vet det. NAV fungerer ikke og det er vi som tar støyten. Og jeg er jo en sånn som ikke gir meg så jeg støyter i vei. Og det holder kanskje. Skal man skrive noe om NAV nå så må man ha noe nytt å komme med. Jeg kan være så sur jeg vil over å måtte forholde meg til det NAVansatte har drømt ihop om natten, men NAV er ferdigmobbet.
Det betyr kanskje også at man på noe plan har gitt dem opp som etat og der er synd.
Men jeg har imidlertid ikke gitt opp å få i orden min egen sak for jeg er jo ikke en sånn som gir meg. Så meg er det ikke synd i.
Det er NAV det er litt synd i såklart.


3 kommentarer:

Tenkerbell sa...

Nei, nu vet æ egentlig ikke helt korsn innlegg æ kommentere på, men samme kan det vær for æ har vært så lenge borte her i fra at du har rokke å lagd et menneske. Trur æ. Han Jendor Førstemann høres unektelig ut som et menneske. Å æ må få gratulere han med å ha valgt utmerkede foreldre! Ikke bare høres den anonyme fotografen veldig snill ut, men mor di e jo et lite fyrverkeri av et menneske! Men du må nok ha nån andre tel å skriv dæ inn på skolen. Å tel å hjelp dæ med søknaden tel Lånekassa. Det kommer tel å ordne sæ. Det e æ sikker på. Å så e æ veldig spent på om du skal vær svensk eller Kirkeneser. Ho Lilleruth overraska stort her en dag ho plutselig sa mammA. Som en anna søring. Ka gjer du mæ? En søringonge? Ja, akkurat.

frk. Figenschou sa...

FørsteVann. Har du vorre i Kirkenes? Vet du at vi har tre vann attme byen? Første- andre, og Tredje kirkenesvann. Det e så deilig prosaisk at nån må jo bare oppkalles etter dem. Jendor Førstevann.
Og du har rett. Det e nok endel ting æ må hold mæ unna behjelpinga med. Fotografen vil ha "forskjellen på høyre og venstre" med på den lista. Og jo, han e en kirkeneser. Kan jo ikke ha et svensktalanes barn. Gåkke det. Med mindre vi ombetsemme oss og fløtte, som i FLØTTE, til Sverige.

frk. Figenschou sa...

og velkommen tilbake. det har ikke vorre det samme uten dæ.

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...