Der

Det jeg savner mest fra Stokkeholmen når vi er på Pisselvneset, er
-brød. Man får ikke kjøpt brød med smak og konsistens i Kirkenes. Man må bake. Men kjøkkenmaskinen er i en igjenspikret eske og vi ooorker ikke.
-by. Takeaway og kafe og et større utvalg i butikkene enn hva bensinstasjonen har.
-sommer. Hver sommer er vi en måned på holmen og da går vi både uten longs og kanskje tilogmed bader. I Kirkenes ligger sommervottene lett tigjengelig helt til det er på tide å finne fram vintervottene.
-endel kompiser. De blir så glade hver gang jeg kommer tilbake.
-på en måte litt været. Skjønt de har jo ikke skjønt noenting i Sverige og har skrudd på feil klima konstant, men sånn der i mai, når det er survinter i Kirkenes...og vårsommer i Stockholm....
-kunst. Det er jobben min, men jeg får ikke sett så mye til hva som foregår når jeg er hjemme. (nei, internett er ikke det samme)
 

Ingen kommentarer:

plopp plopp plopp og en annen plopp

I dag har jeg brukt alt for mye av dagen på å få kjøpt bobleplast. Det lyktes meg ei.  Først prøvde jeg hos KEM, Kunstnernes eget materialut...