Når man smyger seg stille forbi Murphy.

Mormor er her. Hvilket betyr barnevakt. Hvilket betyr at de ringer oss fra barnehagen og sier at vi må komme og hente Jendor for han har fått omgangssjuka.
Det er jo dette som er regelen.

Men altså...jeg har vel sjelden sett en så frisk syk gutt. Og til å ha omgangssjuka må jeg si han både kaster opp og bæsjer ekstremt lite. Og spiser veldig mye. Og hopper veldig mye i sofaen. Jeg tror faktisk på en aldri så liten falsk alarm basert på omgangssjukepanikk.
I dag har vi, siden vi har karantene pga omgangssjuka, både plantet krydderurter og pottet om pileaer og kjørt drneringskuler over kjøkkenbordet med både en og to gravemaskiner og bakt brød og lekt med vann i springen og vært så glade og fornøyde. (Det gjelder meg og. For et halvt år siden hadde det vært helt uoverkommelig å skulle kommet igjennom alt dette på en dag.)
Det eneste som kanskje kan minne litt om sjuk, er rødfargen i kinnene, men jeg tror heller den skyldes at vi har fyrt som om det skulle være minus tredve, (for det var det, nærmere, i morgest) og så ble det plutselig minus tolv. Kombinert med danse med bleia på hodet mens man hopper i sofaen-momentet.

Så da kom mormor og henta ham. Til tross for advarsler om at han KAN jo være sjuk og smittsom innerst inne, hvem vet. Men hun tok ham nå med seg. Og vi har tatt opp en flaske vin.

(Nå hørtes det ut som vi har vinkjeller, det har vi ikke, men et veldig kaldt spiskammers)

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...