Fordelen med -33 er at når det blir -18 er det så mildt

Jeg har vært ute og byttet en konvektorovn, jeg kan ikke tro at det er 18 minus. Jeg tror kanskje det er fire? Jeg har ingen gradestokk utfor kontorvinduet, men telefonen sier det har blitt minus 20 og at det føles som minus 27. Jeg blir veldig forvirret av det. Hvordan skal man da forholde seg til værmeldingen? Det er meldt -30, men opplevd temperatur meldes ikke. Kommer det til å føles som minus 30? Eller kanskje 42? Eller bare 18?  Nå betyr ikke tall noenting lengre!

Jeg har fått det der ekstra rommet her jeg er, så det ser ut til at det løser seg med atelier. Eneste problemet er at det er så kaldt, derfor har jeg kjøpt en ovn, og problem nr to er at det er en jordingsalarm der inne og at vi har jordingsfeil. Den piper som besatt. Problem nr tre var at ovnen viste seg å være enten ekstremt ukonvensjonell eller ødelagt, men den fikk jeg bytta. Og derfor har jeg vært ute og kjent på været.

Uansett kan man ikke forholde seg til værmeldingen, for å spole litt tilbake. Det blir bare aldri rett. Nå har det vært minus 20 her i dagesvis, mens det egentlig var minus trettitre. Jeg liker ikke minus trettitre. I dag var det meldt minus tretti, men nå er det enten minus fire (opplevd), minus tyve (rapportert) eller minus 27 (som det føles iflg telefon).
Minus tretti er veldig mye kaldere enn minus tyve, særlig innendørs. Jeg opplyste om de forskjellige temperaturene i de forskjellige rom til søstra mi (ti grader på badet) og hun kunne ikke skjønne at vi ikke bare flyttet ned til mamma. I dag, mye bedre.

Heldigvis, for den fantastiske ovnen vi fikk installert og som var universets lyspunkt, gikk gaiken. Du kan tro noen mumlet i skjegget da. Døra lar seg ikke lukke, og selv om det ikke er en forutsetning for å få fyr, så er det absolutt et sikkerhetsaspekt. For ikke å snakke om mer varmeeffektivt. Osv. Den med mest skjegg skulle ringe til dem vi har kjøpt dem av. Vi er ikke veldig forventningsfulle. Vi kjøpte hjemkjøring med innbæring da vi kjøpte ovnen, og så ringte de bare og "Vi bærer ikke." Fikk ikke penger tilbake eller noe. Så vi har ringt og klagd, men har allerede plan b, c, d, e og et langt stykke ut i alfabetet.

Så må dere ikke tro jeg har glemt dere. Dere trykket jo på få
sebilderknappen!
Jeg vet jo ikke helt hva dere vil se, men gjetter på krot, vieksjamuorra (skrives garantert ikke sånn) og strammet garn.
Here comes! Først et bonusbilde fra kjøkkenet, derretter både det ene og det andre:






Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...