Forventet magesår

Jeg har fått mitt andre avslag fra Bakklandet sitt forsikringsselskap, Eika forsikring. Og det var jo helt som forventet.
De har brukt 20 uker å det som skulle ta fire, og likevel har de klart å overse første punkt i klagen. To bilder har fått limgjennomslag fra tapen rammemakeren brukte, dette er bare oversett. Klagen min er avvist fordi rammemakeren mener jeg hadde bestilt bildene klæsja bak på bakplata med lim, og forsikringsselskapet mener at da kan jeg ikke bevise at jeg ikke ønsket dette (til tross for mail fra meg der jeg viser et bilde av hva jeg vil ha, og mail fra rammemakeren der det står "jeg husker ikke hva vi har avtalt", "jeg tok litt dårlige notater", og lignende). De to bildene med tapemerker har aldri vært limt. To ganger har jeg påpekt at de kan ikke avslå erstatning for et bilde med tape fordi andre bilder har brukt lim, og vi er uenige om limingen. To ganger har de oversett det.
Rammemakeren stilte jo som sagt med fabrikkerte bevis i rettsmøtet. Til forsikringsselskapet sier han at de hadde rådet meg til å ha glass i bildene (hvorfor han tar opp det med glass vet jeg ikke, det er ikke et tvistepunkt), og at da hadde jeg svart at det var ikke så farlig, for verkstedet hadde forsikring om bildene skulle bli ødelagt.
Det er i det hele tatt ganske mange løgner her, men nå er det sånn at dette er forsikringsselskapet hans, ikke retten, så da kan han påstå det han vil uten å underbygge dette. Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor han i det hele tatt meldte det inn til forsikringsselskapet sitt. Nå sier han til dem at bildene ikke var feilmonterte i utgangspunktet, det har vi aldri vært uenige om før, men nå, nesten to år seinere dukker den påstanden opp.

Nå må jeg høre med advokaten om jeg skal klage til finansklagenemnda eller gå rett til retten. For der må man bevise. Ikke bare påstå.
Litt lei kanskje? Verdens alle tullkuker, man får bare holde ut.

Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...