From gokk with love/bus/boat/ferry

Ja men jeg nevnte jo Tallinn. Det er en biennale. Altså en slags festival, med bare kunst, ikke så mye konserter og gassballongselgere liksom, som skjer hvert annet år. Så er jeg invitert til å være med med noen verk, og avogtil bare sender man verkene, men stort sett reiser man selv også.
Denne biennalen har nedlagt flyforbud for sine deltagere, det er en miljøvennlig biennale. Det synes jeg er fint og bra.
MEN JEG BOR I GOKK!
Og forståelsen av å bo i gokk er ikke så stor når man ikke bor der selv.
Her er reiseforslagene de har sendt meg:

Boat
Takes 6 days to reach Bergen
About 1200€ for the whole way
Maybe also possible to transport the works?
+ train/bus from Bergen to Oslo (6,5h, ca 100€)
+ train/bus from Oslo to Göteborg to Stockholm (6 to 8h, ca 45€)
+ ferry from Stockholm to Tallinn 
total: about 8 days one way

Option: ferry to Tromso
Ferry from Kirkenes to Tromso (2days, ca 140€)
Bus from Tromso to Narvik (ca 4,5h, 40€)
Bus from Narvik to Stockholm (ca 19h, night on train, ca 90€ with bed)
Ferry from Stockholm to Tallinn (ca 16h, night on ferry, bed included)
total: about 5 days one way
Seems to be the best option!

Bus fromMurmansk/Russia to Kirkenes (duration 4 hours)
Requires a visa
Would continue via Russia

Bus
A connection between Karasjok, Norway to Oulu, Finland
Only Monday to Friday
Takes two separate days: “Daily bus connection between Oulu, Rovaniemi and Karasjok. Arrival at Karasjok at 17:40 norwegian time. Unfortunately at october 2018 the only reasonable connection (Bus 60) with continuation at the same day was terminated by the Destrict Council. Now there is just a cumbersome connection on Monday til Friday at 08:40 (Bus 063) with changing the bus in Lakselv (Bus 066), arrival in Kirkenes at 16:40.”

Her ga de visst opp, jeg skal jo ikke til Oulo, men til Tallinn. 
Så er det muligheten for bil til Näätämö, buss videre til Rovaniemi (8 timer), tog neste dag til Helsinki, båt til Tallin samme kveld. Det er bare 3 dager hver vei! Og her ble jeg litt oppskjørtet over at det gikk så fort. Tre dager bare!

Ja. Nei. Jeg kanskje bare sender noen verk.
Jeg har ikke tid til en seksdagers ferie for å være med på en åpning, tror jeg.
 



 

Ingen kommentarer:

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...