Hjemmekontor for the win. For the win-win! Win-win-win!

I dag jobber jeg hjemmefra, ettersom jeg ligger i trening på det der å være litt greiere med seg selv. Jeg synes jeg er kjempegrei med meg selv, jeg synes bare jeg skal jobbe hele tiden og litt til og være veldig produktiv når jeg jobber, for å vise hvor takknemlig jeg er for at jeg er grei med meg selv. Noe for noe.

Det er halvveis ikke kjempegøy å jobbehjemmefra når man har snekkere i hus, delvis for da er det jo folk her, delvis for da føler jeg meg ferska som går her hjemme og slenger. Men det er nok det jeg må jobbe mest med, å ikke bry meg så mye om hva folk som ikke kjenner jobben min, synes. Eller faktisk i virkeligheten driter en lang marsj i. Samtidig er jeg ørlite bekymret: hva skal all denne treningen på å gå og slenge være godt for? Tenk om jeg bare slutter å jobbe?!? Tenk om jeg blir så god på det at det går galt? 
Planen er å jobbe, men også sitte litt i denne stolen her og se på utstikten og ikke se på rotet og ikke jobbe og drikke kaffe: (hvis ingen snekkere ser meg gjøre det)



Akkurat nå er det ikke så ille å jobbe med snekkere i hus, for de har ikke dukket opp. De er nesten ferdige så jeg tror de har begynt på en ny jobb. Jeg fikk regningen for arbeidet og sa at nei, dette betaler jeg ikke før det er gjort, og sjefssnekkeren sa at alt skal være ferdig til betalingsfristen, faktisk beregnet han det gjenstående arbeidet til tre dager. Hvilket vil si at det skal fores og listes seks vinduer, to leskjermer skal bygges, en grunnmur skal kles, og et mangfold av ventiler skal borres og settes i i løpet av i dag og i morgen. Og ei dør er skjev. Hadde det vært meg tror jeg at jeg kanskje hadde kommet på jobb i dag da. Men de ser selv.
Jeg er ikke så veldig opptatt av de der tre dagene altså. Som nå er to. Men jeg ser gjerne at de blir ferdige til påske, særlig siden arbeidsstarten egentlig skulle vært i august... så jeg legger nok ikke den regninga til betaling før de faktisk er ferdige.
 
Åh, nå kom det en. Det var fint.
 
Jeg skal gå og klage på min Nintendo Switch i løpet av hjemmeslengedagen. Her skal jeg være streng for sist sa de det ikke gikk på garantien men da jeg kom hjem kom jeg på men hva med REKLAMASJONSRETTEN! og det va dårlig gjort av dem å late som den ikke fantes. Og så skal jeg kjøpe rullegardiner. Da trenger jeg sikkert ikke være streng. Nå som vi har nye vinduer tror jeg den gamle løsningen med å stifte fast en ødelagt rullegardin rett i karmen kanskje går ut. Og det blir jo deilig å faktisk kunne trekke opp gardinen og slippe å være i katakombe om dagen når det er om natten man vi ha det mørkt.

Ok. Nå skal jeg sloss litt med Pages. Det blir en fest.



Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...