En delvis oppklaring og et par påstander

Det ble ikke en kort dag på kontoret i går, det var så mye som måtte ordnes, men mye ble ordnet fra atelieret til the Stig som var pipefritt, og klokken ca to fant vi kilden til pipelyden min. Da hadde tre mennesker vært innom for å finne den, og en sa litt nervøst "Ja, det høres jo mest ut som en...EKG." men det var ikke et spøkelse, det var en alarm i rommet under. Jeg trodde det var fyrrommet som var under meg, men jeg hadde forregnet de romlige oppmålingene, så under meg var det et vifterom, og der hadde jeg ikke sjekket og der piper det. Fortsatt. For selv om det er helt åpenbart at det er der inne det piper, er det mye mindre åpenbart akkurat hva det er som piper. Så da fortsetter det jo bare.
Har et håp om at det blir ordnet på mandag.

Og så var jeg ute og drakk øl i går, og det skjer jo omtrent hver gang Metusalem står konfirmant, så: hyggelig, velbehøvd, trivelige folk, og så dukket Karina opp. 
Ingen av oss kjente Karina men hun kom bort og spurte om hun kunne få sitte sammen med oss, for hun var alene, og hadde det vært en mann hadde vi sagt nei, men nå var det vanskeligere og såklart Karina skulle få sitte sammen med oss. 
Karina var mye fullere enn hun så ut til, evt steindement, for hun fortalte alt ca 35 ganger. Men hyggelig og oppførte seg pent. Bortsett fra at hun gikk ut fra at jeg var like gammel som henne og de to andre var yngre. Karina var 60 år. (fikk vi fortalt ca 35 ganger.) Jeg er faktisk ikke 60 år. Hallo. Og så klarte jeg det kunsstykke å bli litt fornærmet over at hun sa at jeg hadde jo litt fall i håret. ( Hun hadde vært hos frisøren som ikke ville farge eller stripe det, gjenfortalt ca 35 ganger og så gikk samtalen over på alle sitt hår og Karinas hår i særdeleshet.) 
Hallo. Jeg har ikke fall, det er da vitterligen mer mot krøller:
 
Dette er noe jeg aldri i mine levedager har blitt fornærmet over før. Det må være alderen.
Men fall. Hmpf. 
Da jeg hadde lyst på en fjerde øl, gikk jeg over på alkoholfri, for jeg har egentlig en grense på tre øl. Mer en det så blir det litt tøvete. Trenger ikke fire øl. Prøver å huske det. Karina burde også husket det. Skjønt jeg mistenker at hun har litt høyere grense enn meg. 

I dag føler jeg meg kanskje litt nærmere den alderen Karina satte på meg i går, men absolutt verdt det. Jeg burde grave opp ett av bedene og bytte jord, for det er så dårlig drenert, men jeg vil se om sitrontagetesen jeg har der rekker å sette frø før kulda kommer, så har jeg tagetes til neste år og. Får se hvor mye aldrern tynger utover dagen.
 

Ingen kommentarer:

Blogger videre! Uten overskrift!

Om kvelden når jeg legger meg, begynner jeg å lage en liste over det jeg skal gjøre på jobb neste dag. Det høres kanskje lurt ut, men er str...