Her kommer en lørdag

I dag ville Jendor enda mindre enn sist lørdag gå på kafé, og jeg hadde en litt dårlig start på dagen som egentlig var en litt dårlig avslutning på gårsdagen, som var en hodepine mest sannsynlig forårsaket av de nye brillene. Jeg blir så stiv i nakken av å drive å virre på hodet for å finne klare felter jeg kan se i. Snakket med optikeren i går, hun ville jeg skulle gi det to uker med brillene før vi gjorde noe, men jeg sa at jeg klarte ikke gå med brillene hele dagen, og da ble vi enige om å høres om tre uker i tilfelle jeg klarer mer og mer og det på et tidspunkt blir to uker med briller på. I dag har jeg ikke hatt dem på i det hele tatt, må ha litt fri fra hodepinen. 

Gikk en tur for å se om jeg klarte å gå ifra den, og handlet på veien hjem, utfor koop hadde både SV og FRP stand og jeg lurte på om jeg skulle bli stående for å se om det ble noe kasting av dagligvarer på hverandre, men fant ut at sjansen sikkert var liten. SV-mannen ville gi meg en pamflett men jeg sa at vi hadde allerede fått i postkassa, han sa å, ja, det stemmer, for det var han som hadde lagt den i postkassa og vi hadde stått ute da han gjorde det, og så sa han at jeg  var den fjerde Figenschouen som hadde gått forbi på kort tid, og da sa jeg at ja vi er små men vi er mange, og det syntes han ikke var tilnærmelses så artig som det var, så jeg gjentok det da jeg kom hjem og fikk bekreftelse på for et fest og et eventyr jeg er. 

Men jeg fant ikke noe slekt inne på butikken. 

Kastet: i går kastet jeg Bienes Historie av Maja Lunde, som jo er det verste makkverket av en bok jeg har lest, (mange er ikke enige med meg her, men herregud for et dårlig språk og herregud for en tynn historie) og mens jeg vurderte om en pocketbok kunne gå i papirsøpla sa the Stig at det er jo akkurat sånne bøker Fretex vil ha, og er kom jeg i en konflikt med meg selv om jeg virkelig vil være med på å spre dette litterære lavmålet, men så kom jeg fram til at hvis folk virklig skal lese denne boken er det på alle måter bedre om de kjøper den brukt, så den gikk i fretex-posen. Og så fant jeg noen målebegre fra et sånt viteskapelig sett som Jendor har, men de har vært vasket i oppvaskmaskinen og har antatt en uvitenskapelig og uhensiktsmessig form, så jeg kastet dem sammen med noen julesjokolader.  

I går var det plutselig den første høstdagen, og det var også den første augusten jeg har opplevd i mitt jordeliv som hadde sommer i begge ender.

Ingen kommentarer:

Blogger videre! Uten overskrift!

Om kvelden når jeg legger meg, begynner jeg å lage en liste over det jeg skal gjøre på jobb neste dag. Det høres kanskje lurt ut, men er str...