Får se hva jeg får gjort med det i løpet av dagen da

Jeg er egentlig blid, for jeg ble nok en gang stoppet av bortkomne turister og spurt om jeg er herfra, og så fulgte jeg dem til Andersgrotta og jeg fikk briljere med mine lokalkunnskaper. Perfekt start på dagen. Og på vei videre så jeg rester av sirkuset som for videre i går, en perfekt sirkel i grusen med sagflis i, og det er jo bra at sirkus reiser rundt, selv om jeg var mest irritert da de var her for en gangsti er jo ikke noe annet en en parkeringsplass waiting to happen, det er det den EGENTLIG vil være, og når sirkuset bruker ganstien til parkeringsplass må jeg ut i buskaset og bli våt på vei til jobb, men hørte det var en bra forestilling. Og så er jeg litt seint ute siden jeg har fulgt turister tilbake på rett vei, og derfor kommer hurtigruta inn fjorden når jeg går forbi hurtigrutekaia, og der står det masse folk og venter og ser på. En mindre båt av noe slag er også på vi innover så sjøsprøyten står.
Og på andre siden står det tett i tett med bobiler, OG HVA GJØR DE HER, ja velkommen altså, men Kirkenes? 9 grader og regn? Og bobiloppstillingen midt på grusmoloen klemt inn blant aluminiumsbunkerser og metallhaller? Herregud. Og jeg er også et stikk misunnelig på at de får være på ferie men ikke så mye nå som de kom hit og må lide sammen med meg. 

Og egentlig er jeg altså blid, men så blir jeg sur på iphonen min som ikke bare kan være enkel og grei og laste opp bilder sømløst, og alle de tusen småtingene jeg savner fra samsung (bare det at samsung forteller deg hva slags lader du har plugget den i, superrask lading, 37 minutter til fulladet, lading, 2 timer og 54 minutter til fulladet, den beskjeden savner jeg, og tusen andre småting, men det er småtingene som gjør telefonen, for alle kan de ringe) og så blei jeg sur igjen for en ting som jo var mye mindre en de bra tingene, men herregud iphone, skjerp deg. Bildene mine? Last opp?

OG familien har stukket av med euraxen, viste det seg i natt. 

Men jeg burde være blid. For det er mye gøyere.

Ingen kommentarer:

TotalSøndag

I dag er jeg hjemme, jeg slapper av, jeg hadde tenkt å arbeide litt i hagen og dybderydde litt, dere vet, når man går gjennom et ellers gans...