Exp eksp

Nå drar vi på hytta. Det er litt en ekspedisjon, ettersom det ikke er vei, strøm eller vann der, eller dekning, og vi ikke har gasskjøleskap heller, men det står helt klart på ønskelista, så nå pakkes det lurt og lurere enn lurt i kjølebag. Alle brød er frosne, all mat er frosen, det er lagt i frysen om den ikke var frosen,  men likevel, en kjølebag varer sjelden mer enn et døgn og vi skal være borte en uke.

Vi må begrense fiskingen litt de første dagene, ikke fiske mer enn vi kan spise, for vi har ikke noe sted å oppbevare fisken. I elva kanskje, eller i torva, men ikke i en uke. 

Jeg har også pakket endel hermetikk men fint om vi ikke spiser den for da kan den stå og være nødmat en annen gang. Vi har ikke egen båt nå så vi blir hentet om en uke og da er det fint om vi ikke har sultet ihjel så det er lov å spise hermetikk også.

Og alt må stå inne i hytta så det ikke blir bjørn i maten. Men det er ikke sikkert det er så mye varmere inne enn ute heller så det spiller nok ikke så stor rolle for kjølebagen. 

Jeg har vannet makkholla i et par dager, men det har ikke hjulpet så mye, det er tørt, så de har ikke funnet nok makk. Vi kan fiske på sluk og flue også, det går bra. Men vil ha makk. 

Og det er fyringsforbud så all mat må lages inne, og jeg har trålet byen rundt etter gassalarm i dag, for jeg vet ikke når slangen ble byttet sist og jeg har kjøpt ny slange også, men vil ha gassalarm. Fant gassalarm. Den tåler ikke minus 42 så man må huske å skru den av før man drar så den ikke begynner å hyle og tror kulde er gassangrep. Det kan visstnok skje. Og da blir den tom for energi og kan ikke brukes mer.

Nå må jeg tenke på hva alle skal ha på seg. Og om alle har nok mat. Og huske hyttenøkler. Og en skive eller noe til taket på boden for der var det hull. Og så har jeg ei fiskeveske. Og den er helt tom. Helt, helt tom. For alt som var i den har forsunnet over i andres fiskevesker. For jeg fisker jo ikke, jeg bare styrer. Men nå skal det bli slutt på det. Nå skal jeg fiske.


Ingen kommentarer:

Jeg tror at dette har blitt bedre. Det er andre tider nå.

Jeg var på foreldremøte her om dagen. Det er en affære som alltid fører til en del debriefing på verandaen etterpå blant de naboer som har b...