Rydder, stabler, bærer

I går var Jendor med på jobb, jeg tenkte det kunne bli kjedelig med nesten en hel dag, for det har vi aldri gjort før, men ifølge ham var det 99.9 % gøy. 
Så det var jo fint. Han tegnet på kanalplasten jeg skulle ha i vinduene, det ble kjempefint, mye bedre enn om jeg skulle gjort det selv, og han snekret noen greier og spikket noen greier og lagde seg et geværsverd, spilte litt på pianoet nede i kantina, men fikk ikke kakao for det er kokevarsel og kaffemaskinen koker ikke vannet. Han hadde med tre donaldpocket men de ble ikke åpnet. Han tutlet rundt og fant på ting, satt ved tegnebordet og fikk et eget bord til seg selv som han kunne bruke til arbeid, og var veldig fornøyd.
Jeg var helt utslitt og hadde vondt i hodet når dagen var over. Ikke fordi han er spesielt masete, men denne ryddingen jeg driver med, den handler jo om å opprette et helt nytt system. Jeg må tenke hele tiden, pusle benker og bord og fremtidige behov på plass, samtidig som jeg henter spiker og ser på tegninger og svarer på spørsmål og fører en generelt hyggelig samtale, og det viste seg å være over min kapasitet. Eller skal vi heller si det lå og sprengte i grenseland, for jeg ble så godt som ferdig med tegnekontoret. Det ble veldig fint faktisk! Jeg må bare bytte ut alle de bordene jeg har, med andre bord, og huset er jo fullt av bord, så det er ikke et problem...bortsett fra at det er så tungt å drasse rundt på bord opp og ned korridorer. Så det tar litt imot. Og jeg har jo et annet atelier jeg må få orden på, selveset atelieret. Det er allerede fullt og da har jeg to soloutstillinger ute i verden som skal hjem. Jeg må altså være ordentlig, ordentlig lur sånn at jeg kan bruke det som et faktisk arbeidssted og ikke bare et dyrt lager. Sukk. Litt av problemet er at det er mindre enn det jeg hadde. Så jeg må være lur på grensen til magi. 
Dagens plan. Magi. Pluss drasse på bord opp og ned korridorer. 
 
Nå skal jeg stille et spørsmål. Her kommer det. Jeg leser jo nesten bare svenske blogger. Det gjør meg glad. Nesten som jeg aldri flytta. Men skriver norskinger ikke blogg? Har noen noen norske hverdagsblogger de vil anbefale? Tilogmed sin egen kanskje? 
Takk for meg. 




Ingen kommentarer:

Jeg tror at dette har blitt bedre. Det er andre tider nå.

Jeg var på foreldremøte her om dagen. Det er en affære som alltid fører til en del debriefing på verandaen etterpå blant de naboer som har b...