For hundrende gangen

Telefonen ringer. Jeg ser på displayet hvem det er, vi kan jo bare, for å anonymisere litt, kalle ham "pappa".
-Hei, sier jeg, ring du fra mobilen? (Han vi kan kalle "pappa" har nemlig fortsatt fasttelefon, er alltid hjemme og har rådyrt kontantkort på mobilen, som han bare bruker til klokke")
-Ja, æ jo har ikke telefonnummeret ditt, det er dæffor æ ring.
Jeg kjenner det begynne å koke inni meg. På ett sekund.
-Den her samtalen gidd æ ikke ha flere gang! Du HAR telefonummeret mitt! Det e det du ringe nu!
-Nei, æ har fådd ei melding, og her står det bare "dette er mitt telefonnummer". Og så står det ikke nåkka telefonnummer!
-Jesus kristus og disiplan!!! Den meldinga e sendt fra mitt mobilnummer! Kor mange gang skal vi ha den her diskusjon?
-Det her har vi aldri prata om før. Det står bare "dette er mitt telefonnummer." Og så står det ikke nåkka telefonnummer!
-fanes, Æ GIDD IKKE DISKUTERE DET HER FLERE GANG! Det nummeret som den medlinga e sendt fra, e nummeret MITT! Kor står det at den medlinga kommer fra?
- Silje mobil. Men det står ikke nåkka telefonnummer!
-Fanes i helvette. Det står silje mobil der fordi DU HAR TELEFONNUMMERET! Du har lagra det som Silje mobil!
-Det står ikke nåkka telefonnummer her.
-MEN KORDAN I HELVETTE TRUR DU AT DU HAR KLART Å RING MÆ NU?
-Æ går inn i samtaleloggen å trøkke på silje mobil. Men æ vil ha nummeret sånn at æ kan ringe fra fasttelefon. Og i meldinga fra dæ står det "dette er mitt telefonnummer." Men det står jo fan ikke nåkka telefonnummer der!

Jeg får så høyt bloddtrykk at jeg begynner å blø neseblod og vi må avslutte samtalen. Jeg skal fanden suse meg sende mannen et postkort der det står
dette er mitt telefonnummer
Søstra mi syntes det var veldig søtt tenkt, til hun skjønte at det ikke skulle stå noe mer enn det. Ikke noe telefonnummer. Ikke faen.
Iallefall kan han når han ser det, dra konklusjonen at vi har hatt akkurat den samtalen før.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nu daua eg faktisk av latter :D :D

frk. Figenschou sa...

jeg døde mer av irritasjon. men jeg overlevde jo også.

anne figen sa...

hahahhahhaha!!!!! Æ klikke av latter!!!

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...