litt for bra

Ja det begynner jo å bli en stund siden jeg sveisa sist. Når man bor på ikke så veldig stor plass kan det bli en diskusjon i hjemmemiljøet om ei sveisemaske egentlig fortjener å ligge på en lettilgjengelig plass når den jo kan pakkes ned i boden i stedetfor, forsæmpel.
Men!
I dag er det jo solformørkelse! Og hvem har sveisemaske med tetthet tolv i glasset? Tilogmed lett tilgjengelig?
Wihi!

Bortsett fra at jeg en gang i tiden investerte i autoglass.
For dere som ikke sveiser så mye så er det sånn glass som liksom skrur seg på, det vil si, blir svart, i det du begynne å sveise. For da slipper man å vippe maska på plass idet du er klar, vipp, og så har du mista posisjon og plass og posisjonering, av med maska, gjøre seg klar, vipp, fanes der skjedde det igjen. Neida, istedet tar du på maska, ser alt du skal se gjennom autoglasset, begynner å sveise, glasset blir svart, men du sveiser jo så du ser det du skal.
Snaisent.

Bortsett fra når du prøver å se på sola gjennom skylag på skylag og autoglass. Det gidder jo ikke skru seg på om det ikke er en sterk lyskilde det kan reagere på.
Meh.

Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...