Sjårr

Jeg sitter og hører på han borte i gangen. Man må jo spørre seg, hva faens slags land er det vi bor i? Hva satan er det vi holder på med?
Det er ikke jeg som spør. Det er han. Jeg ville ikke koblet inn nasjonen i min oppgitthet over det åpne kontorlandskapet. Jeg vet ikke foranledningen til at han spør, selv tenker jeg at jo ja, ikke alt er på topp, nestekjærligheten kunne vel vært større, men jeg ville kanskje ikke brukt så sterke ord og tviler på at det er det han sikter til. Jeg tror nesten, uten at vi har vekslet ett eneste ord om det, at han er imot nestekjærligheten som politisk ståsted. Om dere skjønner.

Fyrkjelen har vært gaikis her på jobb. Derav tretten grader innetemperatur, og syv lag forskjellige slag ull på jobb, men i går var den plutselig og uten forvarsel i gang, og hadde etter innetemperaturen å dømme vært igang et døgn eller så, for radiatorene hadde stått og jublet på GRILL hele natten og det må ha vært nærmere 50 grader inne. Og jeg hadde ullundertøy, ullstrømper, ullbukser, ullkjole.
Kondensen dryppet fra taket. Det kom svake jungellyder fra toalettet borti gangen.
Man må jo spørre seg, hva faens slags land er det vi bor i?

Jeg sitter rett ved inngangen med store vinduer så jeg kan liksom ikke sitte å jobbe i BHen heller. Eller jo det kan jeg, men da ser alle det, og kommer til å spørre seg, hva satan er det vi holder på med? og det blir så mye styr. Istedet dro jeg ut i verden og kjøpte plastkasser. For det er oppdaget skjeggkre i lokalene, så nå legger jeg alt jeg har på lageret i plastbokser med lokk. Tjoping, farvel mange tusen. Jeg trengte litt mer enn tre plastbokser, for å si det sånn. Men det var kjølig og fint på lageret. Så det passa bra.
Og jeg innser, skjeggkre, pratsom&høymælt motstander av nestekjærlighet, trangboddheten...jeg må få ut fingern og finne meg et nytt atelier. Synd. For egentlig er det fint her. Men jeg trenger noe annet.
Jeppjepp. Nå skal jeg gå og lukke en dør.

1 kommentar:

sall1234 sa...

Heia, ikke helt sikker på hva du snakker om, men morsomt lell, ha en skjeggkre fri dag.

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...