Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg kan ta ut honoraret som HONORAR, istedet for at det skal gå inn i prosjektet og dekke utgiftene. Det er en sjeldenhet. Tenk at jeg skal få betalt for arbeidet.

2: Alle løse tråder er nå festet fast, jeg har fått bestilt flybilletter til alle steder jeg skal, har bestilt materialer og glass, har fått deadlines på alle større oppgaver så nå er det mest bare å tute og kjøre.

3: Det kommer tisj og bæsj (kiss och bajs altså) ned av taket borte i gangen. Det er et rør som er lekk.

4: Jeg har lett etter noen arbeidsbukker jeg ikke har skjønt hvor er, så kom jeg på prosjektatelieret, der har jeg ikke jobbet så mye i det siste pga alle de løse trådene, og heisann hoppsann, der var gulvet fullt av vann. Heldigvis bare der bukkene sto, det er fire rom og fire gulv, og de tre andre gulvene er tørre. Og der står all kunsten. Men jeg måtte jo løpe og hente noen. Det var dramatisk.

5: Jeg fant en av pinnene mine på gulvet i gangen. Den lå som understøttelse for noe tungt byggmaterial. Den har ikke kommet seg dit selv. Noen har altså vært inne på en av mine ateliérer og hentet seg den. 

 

Jeg var kanskje litt dårlig å telle i overskriften, men det føltes som tre. 

Jeg tok meg også en kuratorkjeks i mangel på besøkende kuratorer (kjuuuureiters) og den var harsk og grusom og på kjøkkenet var det møte for de tre nordligste fylkeskommunene så å få tak i noe å skylle bort smaken med var heller ikke lett. Da ble av en eller annen grunn det mest logiske å spise opp kjeksen. Hvis du er kurator (kjuuuureiter) på vei hit så si nei takk til kjeksen jeg tilbyr deg. (denne siste paragrafen fikk ikke nummer for da er det helt klart ikke tre ting lengre.)

Ingen kommentarer:

Et påbegynt innlegg og et ferdigskrevet innlegg

Nå sitter jeg og er kjempegod til det jeg er kjempedårlig til, og det er å farte fra hit til dit på fremmede steder med fremmede kommunikasj...